Årets skumtomtar med blåbärssmak, hiss eller diss?

 
 
Godkväll på er!
Förra veckan när jag sprang in på min lokala Ica-butik så hade de till min stora lycka packat upp skumtomtar, tjoho! Nu är jag egentligen inget superstort fan av skumtomtar, men bara att de stod där gjorde att det pirrade till i kroppen, sen är min mamma en riktig sucker för de där skumtomtarna så jag var tvungen att köpa några påsar.
 
Egentligen så gillar jag inte att äta skumtomtar, jag tycker överlag inte om skumgodis, men jag tycker att skumtomtarna doftar underbart, de doftar jul för mig. Det finns ingen bättre doft än när man dukar upp en godisbuffé med hemgjord kola, knäck, snickers, tryffel och massa andra gottigheter och toppar det hela kalaset med skumtomtarna. Så nej, äter dem gör jag gärna inte, men de ska stå där. Punkt.
 
Med detta sagt, så måste jag ändå varje år testa årets smak bara för att det är roligt. De brukar väl aldrig vara någon höjdare men jag tycker ändå att det är roligt. Så årets smak, blåbär. Jag som älskar Vasaloppet tycker ändå att det är rolligt att de flörtar lite med det genom rimmet på påsen, blåbären kopplar vi till blåbärssoppan såklart. Och smaken? Jag tycker faktiskt att de var riktigt goda! Det doftar mycket blåbär när man öppnar påsen och de har en god blåbärsmak, ja så trots att skummisar inte är mina favvisar så tycker jag ändå att de förtjänar en plats på årets gottebord. Bra jobbat Cloetta!
 
Har ni testat årets smak, vad tyckte ni?
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0