Julspaning på stan

(null)
 
 
Tyckte detta var en väldigt fin och prisvärd nötknäppare från Jysk, särskilt om man inte är förtjust i rött. Nu köpte inte jag denna utan fann en annan magisk nötknäppare på Plantagen faktiskt, men det tar vi i ett annat inlägg.
 
 
(null)
 
Hittade Pippis pepparkakshus från Annas och köpte även burken med de små Pippi-pepparkakorna. Så söta! Tänkte ge flickorna detta i första advents-paket tillsammans med bakskålen och slickepotten med Pippi-motiv
 
(null)
 
Känns som att jag har skaffat mig en hel pepparkaka-kollektion haha, men de här var bara för smarta för att inte köpa! Det roligaste med att göra pepparkakor är ju att dekorera så dessa som
Det redan är hål i var spot on, bara att dekorera med kristyr och sätta i ett snöre.
 
(null)
 
Hittade ett så sött litet kit för varm choklad på Normal. Perfekt för chokladälskaren och så fint förpackad. 
 
(null)
 
(null)
 
Så fin kalender från Newbie! Köpte den direkt till Lova. Nelly ville inte ha en då hon bara vill ha glitter och regnbågens färger så jag får se hur jag löser det haha
 
(null)
 
Newbie hade även en så fin julstrumpa. 
 
Äntligen fylls butikerna med pynt, klappar och gottigheter och jag bara njuter varje gång jag går in i en butik. Titta så mycket roligt jag hittade sist jag var på stan, det sprätter till i hela kroppen hihi.
 
Tänk att det redan är november och snart får vi sätta upp alla julsakerna. För varje år känns det som att julen kommer fram tidigare och tidigare hos oss, överlag kan jag känna att det känns som att det tas fram adventsstjärnor tidigare än det gjorde för tio år sedan? Kanske har folk förstått vikten av att pynta tidigare för att undvika den julstress som annars kan infinna sig? Jag börjar alltid pynta i mitten av november och då har jag alltid en tydlig plan över hur det ska se ut, för det har jag ju planerat sen flera månader tillbaka haha. Förra året var jag höggravid och Lova behagade att titta ut redan en månad för tidigt. Dagarna innan så kände jag att hon ville ut, men jag hade inte hunit bli klar med min "att göra-lista", så det kändes som att jag mer eller mindre tvingade henne att stanna en liten stund till. Jag sprang runt och fixade med de sista bebis-inköpen samt att jag julpyntade hela hemmet för jag tänkte att det har jag säkert inte tid med sen. Minns så väl när jag skulle sätta i ljusslingorna i granen, satt på en stol och böjde mig in bland grenarna på julgranen och trädde slingorna på gren för gren, ja du läste rätt, på VARJE gren, för jag ville ha mycket ljus. Om jag säger såhär, jag gör aldrig om det, och med magen i vägen och allt. I alla fall, när listan var avbockad och hemmet var färdigpyntat så sjönk jag ner i soffan, tog ett djupt andetag och bara släppte all stress, slappnade av och tänkte, nu är du välkommen Lova. Dagen därpå låg hon på mitt bröst, häftigt ändå att man kan känna på sig sånt :)
 
I år däremot har jag ingen tydlig bild av hur jag vill ha det, jag känner bara att jag vill ha en rolig och sagolik jul, ja men lite barnslig och kitschig kanske, fast ändå stilrent. Köpte faktiskt en ny julgran idag, vår förra har tjänat oss väl i 11 år men nu var det dags för en ny. Maken kom hem och undrade varför det stod en julgran i hallen redan, eh jo det var så att ehhh... haha. Jaja, han kommer älska den när jag är färdig med den, det gör han alltid. 
 
Men nu vill jag veta, hur pyntar ni er julgran? Tema, färger? 😃
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0