DIY snöblommor

(null)

(null)


God kväll alla fina!

Tänk att vi redan är fyra dagar in i december, julmånaden, den magiska månaden. Åh jag njuter så mycket nu ska ni veta. I detta nu så kikar jag på idolfinalen, glöggen står på spisen och knäck och kola samsas tillsammans med lussebullar och Rocky road på ett fat framför mig, alltså dofterna, jag får inte nog! Det pysslas också en del här hemma och jag ska försöka visa vad jag har gjort. Jag kom på mig själv med att jag är flitig när det gäller att pyssla och baka och ordnar och ställer i ordning för att försöka ta fina bilder, och sen glömmer jag ju bort att blogga och visa er. Ja man är väl kanske lite ur gängorna eftersom jag inte bloggat på många år, så ni får helt enkelt ha lite överseende.

Idag tänkte jag visa en av sakerna jag pysslat ihop och det är denna fantastiska adventsstjärna, eller snöblomma som de ju också kallas. Som ni ser så är det ju rakt av en kopia från Watt & Vekes fantastiska snöblommor, men för en betydligt billigare peng då den faktiskt är gjord av vanligt bakplåtspapper. Den här lilla rackaren tar några timmar att göra men det är så värt det för resultatet blir så vackert tycker jag. 


Skulle ni vilja ha en liten beskrivning på denna goding? 


Kommentarer
Postat av: vita_margarita

Vatt och Vekes Snölomma tillverkas i Indien. Kul med DIY men ibland är det faktiskt bättre att köpa. Läs mer här: https://trendenser.se/2020/11/local-hero-snoblomman-fran-watt-veke/

Svar: Jag visste faktiskt inte att den tillverkas i Indien men tack för att jag fick veta 😊 jag vet att det ligger många timmar jobb bakom varje design och nu fick jag veta att det endast är kvinnor som tillverkar dessa vilket gör mig otroligt glad. Jag har den riktiga stjärnan också från Watt & Veke, och jag föredrar alltid att köpa den äkta varan, jag tyckte bara att det var roligt att visa att det finns alternativ för de som tycker det är roligt att pyssla och för de som kanske inte kan lägga de pengarna på en julstjärna. Ha en fin dag 🙂
Kontakt: [email protected]

2020-12-05 @ 07:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0