Stilren glöggkanna i glas och mässing

mio-julen-7
 
tilde-karaff-mio
 
Älskar denna glöggkanna eller vad man nu ska kalla den. Att hålla glöggen värmande med värmeljus i form av en skål, kittel eller gryta är ju ingen nyhet direkt, jag äger själv en extremt julig variant i rött och vitt som jag älskar, men rött och vitt kan bli lite mycket ibland och då kan det vara kul att ha ett alternativ, den här tycker jag är urläcker! Stilren och modern med en känsla av skandinavisk design, ja den känns faktiskt lyxig tycker jag. Denna ska jag ha i år och så är det med den saken. Den kommer finnas på Mio och kosta 199 kronor, antar att den landar i butikerna i slutet på oktober. 
 
Även glöggmuggarna med guldhjärtan på är fina, men något som jag verkligen älskar på den översta bilden är de fina skålarna som pepparkakorna och mandlarna ligger i! Åh måste nog lägga vantarna på de också hihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0