Grönt och guld är årets trendfärg

 
Bildresultat för blossa årgångsglögg 2016
 
Jag blev så full i skratt när Blossa släppte sin årgångsglögg tidigarei år, inte över smaken för den var lika konstig och udda som tidigare år, utan jag började fnissa lite åt flaskans utseende, eftersom jag redan i somras bestämde mig för att årets tema hos mig skulle vara just denna mörkgröna färg tillsammans med guld. 
 
Inte blev det mindre roligt när Arbrå ångbageri släppte sin färg på årets burk till pepparkakorna, grönt och guld. Ja men jackpott säger jag! De burkarna är nog de finaste jag sett från dem, helt perfekta. 
 
Mitt enda problem i dagsläget är att jag hittills inte har sett några gröna kulor från något företags pressbilder, vilket förvånar mig eftersom grönt ät en riktigt het färg just nu. Det kanske dyker upp i affärerna framöver, jag har inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det problemet annars. Vackrast tycker jag det är att blanda olika nyanser av grönt i granen så som en riktigt djup mörkgrön tillsammans med limegrönt och en mer mellangrön variant om ni förstår vad jag menar? Åh det kommer bli så fint! Jag har kikat lite på ebay efter gröna kulor och andra utländska sidor men det är ändå dåligt utbud på just gröna kulor. Ett alternativ är att köpa en sprayfärg och spraya gamla kulor, men det är ju inte lätt att hitta de perfekta gröna nyanserna.
 
Ja vi får väl se vart det här leder, är det ett mission impossible mån tro? 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Håller med om att det är jättefint med grönt och guld! Men jag antar att det är ont om gröna kulor eftersom de skulle försvinna in i bakgrunden lite, dvs i en grön gran?

Svar: Ja det kanske är så tyvärr... men det finns ju många olika nyanser av grönt och de kan skimra eller glittra och då tänker jag att ljuset reflekterar så att de inte försvinner? :) Jag får fortsätta min jakt helt enkelt :)
Kontakt: [email protected]

2016-09-27 @ 08:31:37
URL: http://julfabriken.se
Postat av: Ellinors julblogg

Ja, grönt och guld är verkligen superfint ihop! Som Ulrika säger är nog anledningen att det inte direkt finns några gröna julgransdekorationer att de helt enkelt inte skulle synas så bra.

Svar: Ja det kanske är så de tänker tyvärr... Ja än har jag inte gett upp hoppet om att hitta några haha! :)
Kontakt: [email protected]

2016-09-27 @ 11:12:51
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har faktiskt gröna glaskulor som är jättefina, köpta på IKEA. Men det är nog säkert 10 år sen. Kanske du kan söka på begagnatsidor efter dem. Mitt problem (eller i alla fall ett roligt sådant) är att hitta glaskulor i guldfärg. Tips? /Marlene

2016-09-29 @ 22:40:31
Postat av: Anonym

Jag har faktiskt gröna glaskulor som är jättefina, köpta på IKEA. Men det är nog säkert 10 år sen. Kanske du kan söka på begagnatsidor efter dem. Mitt problem (eller i alla fall ett roligt sådant) är att hitta glaskulor i guldfärg. Tips? /Marlene

Svar: Nej men har du det?! Vad avundsjuk jag blir hihi, det roliga är att jag har det du söker, guldkulor i glas, som jag köpte på ikea för tre år sedan tror jag. Jag försökte googla runt för att hitta guldkulor i glas men det var svårhittat, har tyvärr inget bra tips att komma med :) Jag hojtar till om jag ser några! :)
Kontakt: [email protected]

2016-09-29 @ 22:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0