Christmas Cake med kolasås och fikon

 

 
 

Julbakning, det är bland det bästa jag vet, att baka över lag är bland det bästa jag vet, och av de anledningen kommer det bli väldigt mycket bakning på den här bloggen, kanske mer än vanligt, men vad gör väl det? Julen handlar ju om att frossa i massa godsaker right? ☺️ så om jag ska hinna testa allt som jag vill i år så är det hög tid att jag börjar nu!

Bakade denna tårta häromdagen och egentligen är det inte just innehållet jag vill fokusera på just nu utan mest utseendet, det här är jul för mig. Hade en idé om att jag ville göra en tårta med kolasås och fikon av anledningen att det är så vackert!

Innehållet tänkte jag visa i en annan form en annan dag och då får ni receptet, men jag kan säga såhär att det här är bland det godaste receptet jag komponerat - någonsin! Och det säger en hel del med tanke på hur mycket jag bakar haha.

Men då kanske ni tänker: hur kan människan lägga ut en så smaskig tårta men varken recept eller beskrivning på hur man gör den?! Lugn bara lugn. Receptet kommer, idag fokuserar vi på utseende så du kan egentligen ta din favorittårta och dekorera den på detta vis, det är då en vaniljsmörkräm, salt kolasås, fikon och pekannötter. Enkelt, men ack så vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0