Kanelskrubb

 
 
 
Julen för mig handlar väldigt mycket om att använda våra sinnen och speciellt att få känna dofter och smaker. Kanel är ju en väldigt julig krydda så jag tänkte att det vore härligt att göra en julig skrubb att ha i duschen eller badet.
 
Man kan vid första anblicken tro att det är tomtegröt i den lilla burken, men det är det såklart inte, även om det blev en rolig bonus måste jag tillägga hihi, kanske borde kalla den för "tomtegrötskrubb" istället, fast jag vet inte om det låter så lockande haha :)
 
Den är i alla fall väldigt enkel att göra och det luktar ljuvligt gott när man använder den, eller juligt gott hihi.
 
Recept
1 3/4 dl strösocker
3/4 dl mandelolja
1 tsk kanel
1 krm vaniljpulver
 
Blanda de torra ingredienserna i skål och tillsätt därefter mandeloljan. Konsistensen ska kännas som våt sand på en strand, om den är för torr tillsätt mer mandelolja, om den är för lös tillsätt mer strösocker. Häll upp i en burk med tätslutande lock.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0