London i juleskrud

 
Från Oxford street
 
 
 
Från Winter Wonderland
 
 
 
 
 
 
 
Och så besökte vi "The making of Harry potter"!!! :D
 
 
 
 
Studion var julpyntad såklart! :D
 
 
Kolla bara! Min alldeles egna snöglob à la Harry Potter-style! Det är JAG som flyger kvast hihi! :D
 
 
 
Herre gud vilken underbar vistelse vi hade i London, vi shoppade järnet och sprängde budgeten big time på Oxford street, drack mängder med varm choklad med GLITTERMARSCHMALLOWS, besökte Winter Wonderland inte mindre än två gånger, såg "The nutcracker" på is, åkte ett gigantsikt Parishjul (ej Londoneye), åt massa gott, åkte massa karusell, köpte många goda bakverk och vi besökte "The making of Harry Potter". 
 
Jag och min sambo älskar Harry Potter, han älskar nog böckerna mer än filmerna och jag älskar filmerna haha, så att besöka Harry Potter-studion var givet. Ni anar inte hur mäktigt det var, jag grinade både två och tre gånger för jag tyckte det var så stort och häftigt att vara där haha. Väl inne i studion fick vi flyga kvast med greenscreen bakom oss så vi köpte våra alldeles egna filmer när vi flyger kvast, inte alls töntigt eller så haha, men det var så jäkla kul att spela in det! :) Hela studibn var dessutom julpyntad till min stora glädje! Ni som sett filmerna vet ju vilka otroligt juldekorationer det bjuds på och det var likadant nu, magical.
 
Winter Wonderland var magiskt. Först när vi stod i kön in så såg det ganska litet ut och jag blev faktiskt riktigt besviken där jag stod och väntade, för jag hade hört av så många att det var så bra, ha! Jag fick äta upp mina ord, när man trodde att nu måste det vara slut så bara fortsatte det, och så gick man hur länge som helst till och tänkte, men nu måste det väl ändå vara slut? Men det bara fortsatte! Ja man skulle kunna tillbriinga en hel dag där inne, det var som ett gigantiskt Liseberg med alla karuseller du kan tänka dig, lotterier, mat i mängder, godis i mängder, skridskobana, isschow, jultomtens verkstad, disco, det fanns allt för alla åldrar, helt otroligt häftigt var det :)
 
Shoppade färdigt i princip alla julklappar i London vilket var skönt när vi väl kom hem, att slippa tänka på det :)
London var otroligt mysigt i december, men satan så mycket folk det är (såklart) så det var ibland svårt att se julskyltningen ordentligt tycker jag. Det var en otroligt mysig resa i alla fall tillsammans med min andra hälft, men nästa gång får vår lilla tjej bli med, saknade henne allt för mycket för att någonsin vilja åka ifrån henne sådär igen haha :)

Kommentarer
Postat av: Maries strålande jul

Åh vad underbart! Jag har så länge velat åka till London i juletid och här hemma är vi också Harry Potterfans. Förstår att det var en fantastisk resa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0