1:a december och värmande äppelmust

 
Hej på er fina ni!
Usch nu har det ekat tomt här inne allt för länge, det är ju inte det att det råder brist på inspiration, nej den flödar som aldrig förr, men tiden! Jag har knappt någon tid känns det som, varför har dygnet bara 24 timmar och varför måste man sova i alla fall 6-8 av dem? Hm... kan man önska sig tid i julklapp kanske? :) 
 
Nåväl, jag har massvis med jul här hemma och hela hemmet är en enda stor smällkaramell kan man säga, full med gottigheter och juligheter, underbart! Och idag är det den första december, helt galet om ni frågar mig, fattar inte riktigt vart november tog vägen? Det var det där med tiden igen... Dagen kunde i alla fall inte ha börjat bättre. Jag är ingen person som direkt är känd för att kliva upp tidigt på morgonen utan den där jobbiga flickvännen som snoozar och snoozar och snoozar, tick tack tick tack, 40 minuter senare och det är den absolut sista gången klockan kan ringa för väntar jag en minut längre så hinner jag inte iväg! Ja, på den nivån ligger jag, men idag ni, ha! Adrenalinet pumpade och likt ett barn på julafton flög jag upp ur sängen vid första ringningen av klockan, som för övrigt ringde okristligt tidigt för min smak, för att göra scones och varm äppelmust. Nu vet väl den som tillbringar lite tid i köket att det inte direkt är någon vetenskap att slänga ihop lite scones, men bara att man faktiskt gör det en vardag kräver sin lilla applåd tycker jag :)
 
Så det satt vi och myste oss med jag och min dotter till första avsnittet av julkalendern, och vilken julkalender sen! Superkalender! Fängslades direkt av historien och grät en skvätt måste jag motvilligt medge, alltså den var underbar. Helt klart ett av de starkaste inledningsavsnitt av en julkalender som jag någonsin sett. Och som grädden på moset så började det snöa stora, gigantiska flingor på eftermiddagen, så mysigt. 
 
Vad tyckte ni om årets julkalender? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0