Julkalender: Choklad eller lakrits

 
Lakritskalender från Johan Büow, hittas här.
Valrhona_Julekalender_Rod-2015.jpg - Chokladkalender Röd 2015 - Heminredning på nätet hos Inreda.com
 
valrhona.jpg - Chokladkalender Röd 2015 - Heminredning på nätet hos Inreda.com
 
Julkalender från Valhrona, hittas här (finns i både vitt och rött utförande)
 
Åh jag har sådan beslutsångest! Ett riktigt i-landsproblem kan tyckas och ja jag håller med, det är ett riktit i-landsproblem men jag måste ändå få nämna det. Jag vill ha en julkalender till mig själv i år, en fin och lyxig julkalender som bara jag får njuta av, och kanske Alex haha ;)
 
Men nu till frågan, vilken ska man välja då?
Lakrits eller choklad?
 
Båda hade ju varit perfekt för då behöver man ju inte välja, hihi, men jag tycker nog att det blir lite saftigt att punga ut närmare 600 kronor för båda, så en får räcka gott och väl. Rent spontant kan jag nog tycka lakrits, jag är typ största lakritsälskaren som går i ett par skor, men jag kan vara lite kräsen med vilken lakrits jag stoppar i munnen, jag vill inte att de blandar i en massa konstiga smaker i den som hallon eller citron, jag vill ha den ren om man säger så. Sen om den är söt eller salt spelar ingen roll, älskar båda! :)
 
På chokladfronten är det väl egentligen likadant, jag gillar den ren, fast nötter och sånt funkar ju alltid, eller choklad med kola, men  jag tål verkligen inte när de blandar in fruktiga smaker i choklad, usch. Valhrona-chokladen känns extra lyxig tycker jag och den smakar verkligen som choklad ska göra.
 
Vilket dilemma haha!
Vilken kalender hade ni valt? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0