Nu har jag börjat julpynta

 
 
 
Ja som rubriken lyder så har jag börjat julpynta! Har gått och längtat efter den här helgen hela veckan, eller i flera månader haha, och nu äntligen var det dags. Jag tänkte faktiskt, helt ärligt alltså, julpynta lite smått sådär, börja lite försiktigt, ni vet med lite julblommor och några stjärnor och stakar och sen skulle jag ta det andra allt eftersom vi närmade oss advent, men nu är det ju såhär... Att jag kan bara inte låta bli att plocka upp granen! Det är samma visa varje år. Jag tänker att den ska få ligga snällt i sin kartong i några veckor till men saken är den att det blir så fruktansvärt tomt och ojuligt utan den, eftersom jag lägger mest krut på den. I have this thing about ornaments... ;)
 
Än så länge har jag bara ställt upp den och satt i ljusslingorna, men nu ikväll tänkte jag gå bananas med alla vackra kulor, tjoho! Lite julmusik i bakgrunden och glögg på det, det här kommer bli så himla bra! Har även pysslat ihop en adventskalender till min dotter, tänkte visa den snarast möjligt men just för tillfället så ligger den på tork :)
 
Men apropå det här med adventskalender, jag har köpt några saker, tyvärr bara 10 paket, har 14 stycken kvar! Har ni några förslag på vad jag kan ge min dotter? Hon är 1,5 år, vill ju att det ska vara användbara saker, inte för dyra såklart, något som hon har användning för. Snälla snälla hjälp! :) om några år är det perfekt med en lego-byggsats men jag har en känsla av att hon bara skulle stoppa in dem i munnen nu, nästa år kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Gud så härligt! Jag längtar galet mycket till jag får pynta själv. Denna helgen åker jag dock bort så jag får vänta till adventshelgen... suck

Svar: Nej så typiskt! Jag är också upptagen denna helg och kände att mitt schema blir väldigt tajt om jag börjar julpynta nästa helg så nej, jag började tidigt i år :)
Kontakt: [email protected]

2015-11-15 @ 21:46:20
URL: http://mykindofchristmas.blogg.se
Postat av: Annie

Visst är det mysigt att julpynta! Bra att du pyntar när du vill och inte när man 'ska' - jag vill också njuta av det läääänge:)

Svar: Det är ju det bästa som finns! Känns så onödigt med de som plockar fram allt några dagar innan julafton, då hinner man ju inte njuta av den särskilt länge.
Kontakt: [email protected]

2015-11-16 @ 09:45:20
URL: http://varanlillavra.blogspot.se
Postat av: Anonym

Duplofigurer? Bitar till enklare pussel? Pixiböcker? Fina strumpor?

Svar: Superbra tips! Tack snälla! :)
Kontakt: [email protected]

2015-11-16 @ 11:31:50
Postat av: Josefin

Om du inte hittar tillräckligt med prylar så kan russinaskar vara en väldigt uppskattad present hos barn :)
Jag som tycker att vi tar fram granen tidigt, och det gör vi i början av december :D

Svar: Men vilket superbra tips! Tänk det har jag inte ens tänkt på och ändå så älskar min dotter russin. Ska absolut packa ner några sånna! :) Haha ja jag vet, det är ganska tidigt, men jag älskar min gran och jag får ingen julstämning utan den :)
Kontakt: [email protected]

2015-11-18 @ 14:04:29
URL: http://julivasa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0