Merry knäckmas!

 
 
 
 
 
Hej på er! 
Tänk, nu är det bara en vecka kvar till första advent, det är helt galet om man tänker på det. Alldeles nyss var det sommar, ja om vi nu kan kalla det vi fick för sommar, och jag började smått längta efter julen. Planera hur det ska se ut, vad som ska bakas, vad man ska ge bort i julklapp o.s.v. Och nu är vi där! 
 
Idag har mina julkänslor gått på högvarv hela långa dagen och jag har bakat massor! Det har doftat helt underbart i köket och julmusiken har spelats i bakgrunden. Jag kom på mig själv förut, när jag stod och hackade choklad, som är typ det tråkigaste som finns, att jag njöt till 100%. Alltså dofterna, musiken, ljudet runtomkring, min fina dotter som satt och läste en julbok på golvet, eller ja hon bläddrade väl mest och studerade bilderna hihi, och så snön som låg utanför som ett vitt täcke, det var en sån underbar, varm känsla som gick genom kroppen på mig just då. :)
 
En av sakerna jag bakade var knäckstrutar. Fick inspiration från fina och superduktiga Helena som gjorde knäckstrutar nu i veckan. Alltså jag har tänkt att göra sånna här strutar i så många år men lik förbannat så blir det ändå alltid att jag häller den i de där tråkiga formarna. Men nu så! Fick jag tummen ur haha :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0