Lite julshoppingfynd

 
 
 
 
 
Nu är tiden inne, nu äntligen har jag börjat julpynta lite smått och det är så mysigt så att jag har fjärillar i magen. Det liksom pirrar i kroppen inför allt jag ska fixa och dona med de kommande veckorna. Jag kommer faktiskt köra upp det mesta pyntet nu till helgen av den enkla anledningen att jag vet hur lång tid det brukar ta för mig att få i ordning allt så som jag vill ha det, man ändrar, velar, tittar, känner efter, ändrar om lite, känner efter igen, ja ni kanske känner igen den där känslan? Även om man har en övergripande bild över hur det skall se ut så är det de små detljerna som tar tid att få till.
 
I helgen har jag shoppat en massa roliga julrelaterade saker. Bland annat några av sakerna på bilderna ovan. Kolla bara lyktan och stjärnan som det står "Let it snow" på, älskar dem verkligen och sprang på dem på Clas Ohlson av alla ställen, tänk man kan hitta små godbitar på de mest otippade ställena tycker jag, det gäller bara att hålla ögonen öppna. Granen fann jag på TGR, sprang in där av en slump, har bara varit inne i den butiken en gång tidigare av två anledningar. 1. Det är för trångt att ta sig in med barnvagn, och den är allt som oftast med när jag är nere på stan. 2. Den gången jag var där inne kändes det som en soptipp, ursäkta mig, men det var så mycket skräp och krims krams och jag ville mest spy, ungefär. Så den där butiken har jag undvikit medvetet sen dess. Men så fick jag syn på den här granen på långt håll och blev förälskad direkt! Så då var jag tvungen att gå in i den där motbjudande affären och gissa om jag blev förvånad när jag hittade en massa vackra fynd! (bland annat de vackra servettringarna i mässing som jag visade i min dukning). Snacka om totalvädning och jag fick en liten aha-upplevelse om att alla förtjänar en andra chans...
 
Hyacinter. Jag säger bara hyacinter. Fick jag välja en doft jag inte kan vara utan på jul skulle jag utan att tveka säga hyacintdoft, eller glöggdoft... Åh tufft val! Jag kan inte vara utan varken hyacinter eller glögg, nej båda bara måste få vara med. Måste nog sätta på lite glögg nu, bara för att känna den underbara doften ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0