Granen står så grön och grann i stugan

 
Hej på er!
Ja, min gran har ju stått grön och grann i min stuga, eller ja lägenhet, väldigt länge nu. Det är det första julpyntet jag plockar upp för att den sätter tonen för allt annat som ska upp, så jag har haft min gran uppe ända sedan mitten av november, vilket har varit otroligt mysigt :)
 
Just i år tycker jag att den blev himla härlig alltså. Älskar mina fina kulor i rött, grått och guld, älskar mina klappar som ser sådär lyxigt amerikanska ut och jag älskar att granen står vid min öppna spis även om jag inte får elda i den. Det enda jag inte är nöjd med är själva granen i sig, den är ju inte lika vacker som en äkta kungsgran, givetvis, men om man vill ha den uppe så länge som jag vill så finns det inte så mycket att välja på, det är liksom plast som gäller då. Jag har i flera år sagt att jag ska köpa en fin plastgran, eftersom det är det enda jag kommer ha med tanke på hur länge jag vill ha den uppe, så kanske man skulle investera i en riktigt riktigt fin plastgran, ni vet för en sån som ligger på 3000-5000 kronor. Vanisnne! Kanske många tänker. Fast jag tänker såhär, en äkta kungsgran kostar ca 500-700 kronor för den storleken jag vill ha, du kan ha den i några veckor sen får du kasta den, nästan bokstavligt som att kasta pengar i sjön, om jag däremot investerar dem i en snygg plastgran som jag kan ha år efter år efter år, så är det en väl värd investering, sex års äkta kungsgranar motvsarar summan, lägg de pengarna på en plastgran som jag kan ha i kanske 20 år eller mer, Smart va?
 
Man måste kunna argumentera för sina lite mer onödiga köp! Men det här tycker jag är en tillräckligt god anledning till att nästa år köpa en skitsnygg disneygran, tycker inte ni? ;)

Kommentarer
Postat av: Sus

Vilka fina bilder du tar, och vad smakfullt du pyntar. Underbar blogg, tack för att du delar med dig. Bästa julbloggen enligt mig. God Jul

Svar: Men alltså, TACK SNÄLLA DU! <3 Du gjorde på riktigt min dag! Tack för dina fina och värmande ord, massa kramar och god fortsättning från mig! Hoppas vi ses om ca 9 månader igen :)
Kontakt: [email protected]

2015-12-16 @ 22:01:58
Postat av: Linn

Håller med förgående talare! :) Julkramar från norrland!

Svar: Tack snälla! Ni är så fina med era värmande kommentarer. Kram och god fortsättning! :)
Kontakt: [email protected]

2015-12-20 @ 23:14:18
Postat av: Martin

Trevlig hemsida du har :)
Men håller inte riktigt med dig vad gäller granen. När man kliver in i huset eller ner för trappan och man känner doften av gran. Då är det värt dom där 500kr som en kungsgran kostar.
Men smaken är som baken :)
GOD JUL!
www.julrimmet.se

Svar: Tackar! :) Haha jo absolut! Doften är viktig, men jag har massa små, riktiga granar ståendes här och var i hemmet så doften får jag i alla fall :) God jul och god fortsättning! :)
Kontakt: [email protected]

2015-12-21 @ 18:48:26
URL: http://www.julrimmet.se
Postat av: Julbloggstips

Tycker plastgran kan vara en absolut toppeninvestering! Men det måste till att man köper ett bra doftljus som doftar gran eller något liknande - det är ju halva julkänslan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0