Att slå in julklappar - maffigt och lyxigt

 
 
 
 
Något jag älskar är att slå in paket. Det är lite som med bakning för mig, jag blir avslappnad och får ge utlopp för min kreativitet, plus att det är otroligt kul. I många år så har just mina julklappar varit inslaget väldigt enkelt med brunt papper, ibland med något fint mönster på, men alltid med den äldre, mer gammaldags känslan, omvirat av grovt hampasnöre och rött lack med någon krankvist på, och det är så snyggt! Jag älskar den looken och det kan för mig också kännas lyxigt. Jag blir lycklig när jag får ett sånt paket. Det är som Ernst säger, i det enkla bor det vackra, och det är så sant som det är sagt. Men eftersom jag haft just den stilen i några år nu så kände jag att i år vill jag göra raka motsatsen och gå all in på lyx och glamour à la Hollywood. Så i år är det glansiga, mönstrade papper med maffiga band i guld och grönt. Alltså ni ska se så fint det glimmar under min gran! Ett praktexemplar.
 
Rosetterna, eller vad man nu ska kalla dem, alltså de i guld, de är en liten specialare som kräver lite fingerfärdighet, jag fann en underbar kanal på youtube förra året Robeson design, hon är helt galet duktig och jag älskar att kolla igenom hennes videor. Kika in där vettja så lär ni er hur ni gör rosetten och mycket mycket mer! :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Wow, vad snygga paket!!! Ibland är det kul att helt gå ifrån det man alltid brukar göra, eller hur:)

Svar: Tack så jättemycket! :) Ja det är roligt att förnya sig ibland tycker jag hihi:)
Kontakt: [email protected]

2015-12-10 @ 09:30:48
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0