Julkänsla

 
 
 
I helgen var jag på marknad i Filipstad, ja en helt vanlig marknad med allt vad det hör till som marknadsgodis, fårskinnstofflor, mobilskal i typ varannat stånd, leksaker med sånna där irriterande hundar som bara skäller (fasar för den dagen Nelly kommer be om en, får nog införskaffa ett par riktigt bra hörselskydd först!) och massa annat, hm ja vad ska man säga, skräp? Eller ja, sånt som helt enkelt inte faller mig i smaken.
 
Men så sprang jag på detta! Ja men titta! Julsaker, mitt i september! Nog blev jag lycklig i själen alltid, även om det kanske inte var min stil på julsakerna så kan man ju inte göra annat än att le när man får syn på detta :)
 
Idag är en sån där riktigt trist dag, grå och mörk och regnet det bara öser ner, men det kan vara skönt med sånna dagar också. Fördel nummer ett med att vara mammaledig? Jag behöver inte gå ut genom dörren för att ta mig till jobbet. Fördel nummer två? Jag kan stanna inne precis hela dagen och behöver alltså inte gå ut genom dörren. Fördel nummer tre? Jag kan sitta i morgonrock hela dagen och jag behöver absolut inte gå ut genom dörren!!!
 
Så, det ska jag göra nu, gosa ihop mig med Nelly, i min morgonrock OCH slänga på något juligt på dumburken, får se om det blir lite Ernst eller om det blir någon julfilm, ja med vilken dag! Myyyyyyys! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh men vad härligt, vilken lycka!!
Var oxå på marknad i helgen, men ingenstans med julsaker....

2014-09-08 @ 17:30:25
URL: http://jenniizjulmys.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0