Jul med Ernst

 
 
Ingen som hängt med här ett tag kan väl ha missat att jag älskar Ernst? Världens bästa mysgubbe! Såg ni förresten årets Sommar med Ernst? Det första jag skrek i soffan var nåt i stil med:
 
- MEN GUUUUUD VILKET OTROLIGT VACKERT HUS OCH HERRE GUD VAD FINT DET KOMMER BLI NÄR HAN ÄR KLAR! JA MEN HALLÅ??!!! TÄNK NÄR HAN SKA DIT OCH SPELA IN JUL MED ERNST, JAG KOMMER SVIMMA VAD VACKERT! EN RIKTIGT SVENSK KLASSISK JUL SOM BARNA I BULLERBYN, JAG DÖÖÖÖÖÖR JAG LÄNGTAR TILL JUL ALLLLLLEEEEX!!!!
 
Ja, typ nåt sånt, ja jag var helt till mig, satt och drömde lite för mig själv hur jag skulle kunna julinreda ett så vackert hus. Jag längtar fortfarande, tror det kommer bli helt fantastiskt, men nu var det inte det jag skulle prata om.
 
Jag har sett alla avsnitt av Jul med Ernst, om och om igen, jag tröttnar liksom aldrig, men det fanns visst ett avsnitt jag aldrig sett. Häromdagen satt jag och letade i Svt:s öppna arkiv efter en helt annan serie och såg till min stora förvåning Jul med Ernst. Jag vet ju att han jobbade för Svt innan men jag har aldrig sett hans julavsnitt, i och för sig var jag bara 14 år när det sändes och jag tror inte riktigt att jag hade fått upp mina ögonen för den mannen ännu ;)
 
Jag säger bara, thank god att han bytte till tv4 för det där på svt höll inte alls samma klass, man fick inte rätt dos av Ernst om man säger så, det var så mycket annat de hade slängt in i programmet, men det var på några sätt inte heller dåligt, bara lite annorlunda  mot vad man är van om man som mig bara sett honom i tv4.
 
Men som sagt, vill man ha lite julstämning och inte har sett det så kan man se det här

Kommentarer
Postat av: Jessica

BAHAHAHAHAHAHA, älskar Ernst-reaktionen!!!!!
Men jag vet, så reagerar jag också på honom, men jag reagerar ÄN starkare på Leilas första julprogram - alltså MAJ GADD va myspysigt det är.

Det är alltså i samma hus han ska göra julprogrammet? Kommer bli grymt i så fall, jag älskade det där huset i sommarprogrammet!

Antar din lilla kommer bli lika tokig dom du ;)
...vilket såklart är en komplimang!

2014-09-08 @ 16:08:26
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Victorias Jul

Det lät ju som om han skulle inreda det huset till jul, så vi får hoppas på det

2014-09-10 @ 12:46:33
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Therese

Haha åhh jag sa EXAKT samma sak. Brydde mig inte alls om att det var mitt i sommaren och första avsnittet från huset och 8 härliga avsnitt var framför mig. Tänkte direkt endast på hur perfekt det kommer vara till julen! Kram

Svar: Haha nej va roligt att vi reagerade på samma sätt! :D jag längtar så jäkla mycket tills avsnitten kommer sändas i jul, kommer bli sååå fint! :) kram
Kontakt: [email protected]

2014-09-17 @ 09:34:44
URL: http://theresesjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0