Vilka nötter!

 
 
Oldie but goodie!
I brist på tid (främst tiden!) och det faktum att jag inte har en aning om var mina julsaker är efter flytten, så bjuder jag på en gammal favorit. Just nu längtar jag efter nötter, juläpplen och långa kanelstänger, jag bara måste ta mig en sväng förbi Blomsterlandet i morgon, de har säkert plockat upp julsakerna och jag behöver en rejäl dos av jul känner jag.
 
Det är inte det att jag har brist på julinspiration, nej nej, min kropp andas jul och min hjärna tänker faktiskt på jul, julpyssel, julgodis, julmat, juldekorationer, julinredning, julmarknader, jul, jul, jul, det pågår bara jul i mitt huvud, men av någon konstig anlending så glömmer jag bort att jag har en julblogg haha, what's up with that? Är det det där berömda mamma-minnet som tittar fram, många andra mammor säger att deras minne blir sämst, typ amningshjärna, kan det kallas det mån tro?
 
Äsch, det måste helt enkelt vara så att jag har en hel del annat att prioritera. Innan jag fick barn tänkte jag att alla som var mammalediga hade ALL TID I VÄRLDEN och kunde göra massa roliga saker! Öh, va? NÄ! Riktigt så är det inte, tiden liksom försvinner, poff! Som ett trolleritrick, jättemysko!
 
Så därför kanske det ekar lite tomt här inne, fast jag vill ju blogga!!!! Jag måste lära mig att kliva upp på morgonen, i morgon är det jag som ställer klockan på 08:00! :D 
 
Öh... yeah right... good luck with that...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

hahahaha, men du har i alla fall ett barn som sover så du KAN gå upp "tidigt" KL. 08.00 ;)
En kompis som fick barn för 1½ år sen har gått upp 04.30 VARJE dag sen dess ... jag skulle bli galen tror jag, men man klarar väl mer än man tror antar jag.
Gamla bilder och favoritinlägg har jag förövrigt inget emot att vare sig läsa eller kolla på - det är ju så vi människor funkar =)

2014-10-23 @ 08:33:34
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: johanna

gamla bilder har jag inget emot, speciellt inte såhär härliga bilder :)

2014-10-23 @ 09:35:01
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Victorias Jul

Man får lite annan prioritering när man fått barn också =)
Själv hinner jag inte tänka så mycket på julen nu då jag bara har en massa studier inför de två kommande tentorna nästa vecka.

2014-10-23 @ 11:47:48
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Charlie CS - Kulturtant som älskar jul!

Detta inlägget inspirerade mig massor förra året. Jag ska göra ett sånt fat i år igen! Hade dock inga nötter då jag är allergisk men stjärnanis, nejlikor och lite annat smått och gott!

2014-10-25 @ 00:14:59
URL: http://julkulturcramar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0