Lussebullar!

 
 
 
 
Alltså, häromdagen fick jag ett akut sug efter saffransbullar, vilket inte händer särskilt ofta. Jag är inte direkt sådär överförtjust i saffran så det passar bara vissa dagar, väldigt få dagar faktiskt, så när det där suget väl faller på andan så är det nästan som att man måste ta tillvara på tillfället!
 
Sagt och gjort, slängde ihop en deg. Hade som tur var två paket saffran kvar från förra året, hade dock inga russin men det gör mig inte ett skvatt, gillar inte dom heller. (Surprise surprise!) Jag gjorde lite olika varianter av bullarna, här är en i form, och varför kan man undra? Jo dels för att det är så snyggt med en maffig bulle i en form men också dels för att de blir så otroligt saftiga jämfört med om man bakar dom i vanliga bullformar eller utan, pröva får ni se! :)
 
Sen gjordes det även klassiska lussebullar och en krans, kransen kommer i ett senare inlägg med recept på fyllning :)
 
Behöver jag ens säga att det var galet gott med en nygräddad saffransbulle och iskall julmust? Mumma! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annas jul

Oj vad gott det lätt och oj vad jag önskar att jag kände dig och bodde nära och kanske kunnat snylta mig in på en saffransbullar =)

2014-10-16 @ 14:28:49
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Josefine

Jag är inte heller så förtjust i saffran men det är något speciellt med saffransbullar! :)

2014-10-16 @ 14:36:20
URL: http://www.nattstad.se/josefinesjul
Postat av: johanna

men åh, ge mig! Det ser ju hur gott ut som helst ju :)

2014-10-16 @ 15:10:38
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0