Historieätarna blir julkalender 2015

 
 
Dagens nyheter skriver att duon Lotta Lundgren och Erik Haag som gjort succéprogrammet Historieätarna kommer vara huvudpersoner i nästa års julkalender. Upplägget ser ut att likna deras tidigare program, men med barnen i fokus. Olika barn kommer vara med i varje avsnitt och förutom underhålling hoppas man över de 24 avsnitten berätta barnens historia i Sverige från 1015 till idag 2015.
 
Jaha, vad tror vi om det här då?
 
Nog för att jag gillar Historieätarna, det är mysigt, roligt oh intressant att se vår historia, roligast är väl att se hur modet utvecklas tycker jag hihi, men vill jag ha det som julkalender? Hm.... jag vet inte vad jag tycker om det faktiskt. Jag har inte riktigt bestämt mig. Jag gillar ju när det är en historia vi får följa genom alla 24 avsnitt, när det är så spännande så man undrar: VART SKA DET HÄR SLUTA??!! HUR SKA DE LÖSA ALLT PÅ ETT ENDA AVSNITT???!! Ja, den känslan kommer nog inte infinna sig i nästa års julkalender.
 
Jag tycker faktiskt att julkalendern har haft ett riktigt uppsving de senaste åren. Tjuvarnas jul var ju helt underbar och precis den spännande känslan jag vill ha i en julkalender, lika så förra årets, Barnen Hedenhös uppfinner julen. Älskar ju Mysteriet på Greveholm, snacka om spänning! Nu känns det som att trenden vänt igen, årets julkalender ser jag inte fram emot ett dugg då jag gissar att det kommer vara stor brist på både snö och julkänsla, men man vet ju aldrig, det kanske blir bra det med.
 
Jaja, min karl är i alla fall överlycklig, historienörd som han är, så nu längtar han helt plötsligt som tusan till julen, synd bara att han får vänta ett helt år till, moaaahahahahaha!! 

Kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Jag vet inte heller vad jag tycker om det heller men jag hoppas det blir bra.

2014-10-08 @ 10:09:27
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag gillar programmet historieätarna, men har så sjuukt svårt för Erik Haag och hans "jag är bara en soft kille som liksom bara är" även fast allt känns så påklistrat.
Som julkalender är jag dock tveksam...men de kanske har fått ihop det superbra - om det t.ex. är ett släktled man får följa, men precis som du tänker jag på spänningen och historien runt omkring liksom.
Tur att din sambo blir glad i alla fall =)

2014-10-08 @ 11:13:54
URL: http://julilaloland.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0