Smycka granen med rönnbär

 
God afton fina!
Vilken underbar dag vi har haft! Har varit på stan och fikat på ett för mig nytt café (men har funnits en längre tid) och jag frågar mig själv: Varför har jag inte fikat där tidigare???!!!
 
Nu är det såhär att under året har jag börjat baka en herrans massa tårtor och försöker designa dom så roligt som möjligt. Många häpnar över alla de timmarna jag lägger ner på tårtorna och de allra flesta säger att det är den godaste tårtan dom ätit, men idag... Tror jag banne mig jag mötte min överman på tårtsmak! Jag köpte en chokladtårta på caféet och den riktigt smälte i munnen. Den var sååååå saftig och såååå krämig, hatten av känner jag! Första jag ska göra nu är att mixtra med mina recept... hmm....
 
Anyway. Tog  mig en promenad på eftermiddagen i jakt på rönnbär, det är ju så fint att ha i jularrangemang och göra fina girlanger av. Kom på att det vore fint att göra fina hjärtan och stjärnor av dom och hänga i granen! Man kan ju göra alla möjliga figurer faktiskt. Om man tycker det är svårt att freestyla fram en stjärna (vilket jag gör) så kan man använda en pepparkaksform. Trä bara på alla rönnbär på en tunn ståltråd och forma den sedan runt formen. Superenkelt! Man kan ju kanske använda pepparkaksgubbe och gumma, tomte och ren eller vad som nu faller en i smaken :) Köpte en jättefin pepparkaksform häromdagen som ser ut som Eiffeltornet och den ska jag pyssla fram fint julpynt senare i höst :)
 
Kanske ska nämna att man bör stoppa rönnbären/rönnbärsfigurerna i frysen tills det är dags att använda dom i jul :) Men torkade rönnbär är också hur fint som helst! Så där gör ni som ni vill ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Men hallå, vilket café var det då? Haha, taskigt att itne säga ju :P

Svar: Haha oops! Förlåt :) Det var Sandy's :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-12 @ 22:52:11
Postat av: Anna

Superfint! Sådana kan man ju ha hängandes lite varstans, i fönstret, på skåpet, på dörren, i en dörrkrans mm. Får nog ge mig ut och plocka lite mer rönnbär!

2013-09-13 @ 06:37:09
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Jaaa, tomteverkstaden är igång, min absoluta favoritjulblogg! <3 visst har det varit härligt med evighetssommar men jag vill också gosa ner mig i hemmet och sätta igång och pyssla och planera inför årets bästa månad DECEMBER :) ser fram emot inspiration!

Svar: Åh! TACK söta du! Hoppas verkligen jag kan inspirera dig i år också :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-13 @ 09:11:25
Postat av: Victorias Jul

Tårtor är ju verkligen superkul att göra och jag kan också lägga många timmar på dekorationer.

Svar: Ja det är verkligen gryyyyymt roligt! :)
Kontakt: [email protected]

2013-09-13 @ 19:47:29
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Em'

Vad fint det blev! Våra rönnbär var alldeles prickiga så det blev inga för mig.

2013-10-02 @ 12:03:54
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0