Hokus pokus!

 
 
Hej fina!
Jultidning nummer två som jag köpte i år var 101 idéer, köper den aldrig annars på året även om jag älskar att pyssla, men deras julnummer köper jag alltid :) Fanns en hel del fint faktiskt och jag fick inspiration till tusen! Hittade ett kapitel om trolldeg och oj vad det ryckte i fingrarna på mig! Trolldeg har jag inte lekt med sen jag var jätteliten så jag kände att den saken måste det bli ändring på, så det är precis vad jag har sysslat med ikväll :)
 
Tanken är att de ska målas vita och silver med massa glitter på och så ska nog det mesta få hänga i granen tillsammans med mina fina glaskulor i silver, plus att man kan sätta dom i olika jularrangemang som blomgrupper eller kransar, fint! :) Så vi får väl se hur slutresultatet blir någon annan dag.
 
Tips!
Glöm inte att göra hål så du kan trä igenom ett snöre/tråd, jag använde en potatissticka :)
 
Och appropå jultidningar... ni anar inte HUUUUUR många jag faktiskt har, det är helt galet! Jag sparar dom för jag tycker det är roligt att se tillbaka på föregående år plus att det mesta ger en tonvis med inspiration, så de där åker fram år efter år. Ska nog lägga ut alla någon dag och försöka få med alla på ett och samma kort, om det går... önskar jag hade en iphone 5 och inte min gamla 4:a, då kan man ju ta kort och samtidigt göra en långsam rotation å då får man ju med allt på bilden, så smartigt! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Vilken rolig idé

2013-10-22 @ 20:47:45
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Nilli

Blev faktiskt också lite sugen på att leka med trolldeg!

2013-10-22 @ 22:08:44
URL: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Postat av: Jul hos Linda

Jag har heller inte lekt med trolldeg sedan jag var liten, men åh så mysigt det vore :)

2013-10-23 @ 07:42:35
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Funderar genast på om det kan vara ett lagom pyssel för mina elever =)

2013-10-23 @ 18:54:18
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0