Utmaning

Kikade in hos Jessica med bloggen Jul i Laloland och hittade denna roliga utmaning som många andra bloggare också verkar ha gjort, superkul idé tycker jag! Man får verkligen tänka till :)
 
Såhär skrev Jessica på sin blogg:
 
Om du bara fick ha... fem saker under hela julsäsongen för att bygga upp julstämningen - vilka skulle det vara? 


VILKA FEM SKULLE DU VÄLJA ? 
 
Hm... det är otroligt svårt! Familjen är ju given såklart, men de kategoriseras väl inte direkt som en sak, vilket är skönt ;) Men jag klarar mig i alla fall definitivt inte utan dessa saker: 
 
♥ Julgranen
Denna underbara julsymbol, finns väl inte en människa som firar jul utan julgranen, inte många hushåll i alla fall. Denna är given hemma hos mig, finns det ingen gran ja då kan vi lika gärna ställa in hela jul-baletten!
 
♥ Knäck.
Äääääääälllllskaaaaar knäck! Världens bästa och den kan varieras på många olika sätt med lite nya spännande smaker, men godast är såklart den klassiska med lite lätt rostade mandlar i, mumma!
 
♥ Levande ljus
Ja, levande ljus. Det finns väl ingenting som skänker sådan julstämning, sådant lugn och sådan sinnesro? Jag blir otroligt avslappnad och det är så mysigt, hos oss finns det ca 20 tända ljus i hela vardagsrummet varje kväll, myyys!
 
♥ Julmust
Apotekarnes, i glasflaska såklart, iskall, måste jag säga mer?
 
♥ Hyacinter
Älskar hyacinter, de doftar ljuvligt och är otroligt vackra att se på, ingen jul utan den doften inte.
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra svar. Jag är lite bumbed att jag inte skrev hyacinter...den doten vill jag inte vara utan.

2013-11-19 @ 08:26:15
URL: http://julilaloland.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0