Saknar

 
Usch vilka jobbiga dagar det har varit på sistone. Diverse saker har gjort att jag inte bloggat lika flitigt som tidigare år, en del med mig själv men också en del att jag inte har haft någon lust pga olika saker. En av dom är att min mormor har varit sjuk. Det var inte länge sen vi fick veta det, två månader kanske? Men det gick snabbare än någon av oss hade anat och i lördags så somnade min fina mormor in efter att ha försökt bekämpa cancer. Denna vidriga sjukdom gör mig förbannad, jag förstår mig verkligen inte på den. Jag tycker det är orättvist! Min mormor blev bara 69 år, men vi vet alla att det var bäst för henne att släppa taget, det finns ingen anledning att låta hjärtat fortsätta slå när man förlorar sig själv, glömmer bort personer och ligger med konstant smärta. Så jag vet att hon har det så mycket bättre där hon är nu, tillsammans med morfar efter 18 år ifrån varandra. ♥
 
Allt blir så konstigt bara.
 
I alla fall. Nu har julpyntandet börjat på största allvar här hos mig! Jag försöker sprida glädje hemma hos mig för att glömma bort saker för ett tag och jag startar tidigt för att slippa stressa, hatar verkligen att stressa. Granen har faktiskt redan kommit på plats och den som rynkar på näsan kan sluta med det redan nu, jag älskar julgranen, den är nog den störta symbolen för att det är jul och jag vil ha den uppe länge. Har aldrig, och kommer heller aldrig förstå, traditionen att ta in den dagen före julafton. Kommer aldrig hända i mitt hus i alla fall! :)
 
Det blev ett konstigt inlägg det här, men ibland får det vara så faktiskt. 
Nu böjar julbestyren på riktigt för mig så nu kommer det säkerligen dyka upp massa inlägg framöver :)
 
Kram till er alla!
 

Kommentarer
Postat av: Elins Julmys

Ibland måste annat gå föra bloggandet! Har varit detsamma för mig en del i år.
Beklagar sorgen för din mormor :( <3
Det är aldrig lätt när någon av våra nära försvinner ifrån oss, men vi ska alla den vägen vandra, och är man gammal och sjuk som din mormor, så har hon det nog bättre hos din morfar.

Och vad det gäller att du tagit in julgranen och redan pysslat i ordning gör då mig bara glad! :) Jag skulle ALDRIG heller kunnat ta in granen bara en dag innan, fy usch och blä för det! Vi har ju ingen plast utan har börjat med kungsgran, som håller väldigt länge inne, så iaf tre veckor innan jul ungefär för vår del :)

Ska bli roligt att se resultatet av ditt julhem sedan, om vi får se detta :)

Svar: Tack Elin! Det värmer :)
Haha men vad skönt att ni tar in granen så tidigt i alla fall! Är så sugen på riktig gran och då är väl kungsgran ett bra alternativ om den skall hålla sig länge, sen är den ju så otroligt vacker också, en riktig disneygran! :)

Haha, klart ni kommer få se mitt hem, har inte så mycket annat att blogga om! ^^
Kontakt: [email protected]

2013-11-19 @ 05:10:44
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Verkligen jättetråkigt att läsa om din mormor, det är så hemskt, jag beklagar och vill skicka en stor varm kram från lilla Grästorp i Västra Götaland <3 angående det här med att köra igång med julmys och pynt så säger jag också uuunderbart att du går mot strömmen och gör som du vill, kan tänka mig att det ger dig gläjde och skönt att pyssla och greja när du är ledsen! Själv så tar jag in en fin "vanlig" gran från pappas skog som för övrigt redan är utsedd, men de barrar ju snabbare så den kommer in runt den 22e :)

Svar: Tack så jättemycket Charlotte! Det värmer verkligen :) Ja jag förstår om man har en riktig gran att man måste hålla sig till traditionen eftersom granen börjar barra, så det "förlåter" jag helt och hållet ;)
Kontakt: [email protected]

2013-11-19 @ 12:08:07
Postat av: Victorias Jul

Beklagar sorgen. Kramar till dig

Svar: Tack Victoria! Det värmer. Kramar till dig!
Kontakt: [email protected]

2013-11-19 @ 18:41:40
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Liza

Beklagar verkligen sorgen. Finns inget värre än att förlora en nära...

Svar: Tack! Nä det är verkligen jobbigt, men livet får gå vidare, tur att det är juletider så man kan fokusera på något annat. :)
Kontakt: [email protected]

2013-11-19 @ 19:03:13
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Martina

Du ska veta att din julblogg är den bästa av dem alla. Man blir superglad varje gång man ser att du har gjort ett inlägg. Du inspirerar och gör det där lilla extra, har följt dina jular sedan 2010 och hoppas att det blir många fler. Du är en liten mini Ernst:)
Beklagar sorgen. Kram

Svar: Men åh! Tack så jättemycket, verkligen Martina! Finaste kommentaren på länge, en liten mini Ernst, min absoluta största idol vad gäller inredning. Stor kram till dig! :)
Kontakt: [email protected]

2013-11-19 @ 19:29:46
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Fuck cancer!!!
Det gör mig ont att läsa, Emelie. "Skönt" för henne att det gick så pass snabbt. Mina tankar går till dig och din familj. <3 <3 <3
KRAM

Svar: Tack Erica! <3 Ja fuck cancer, jävla skitsjukdom, usch. Kram!
Kontakt: [email protected]

2013-11-23 @ 09:04:00
URL: http://tomtensdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0