Petra Mede årets julvärd

 
Ja då har SVT äntligen släppt nyheten om vem årets julvärd, jag satt och körde bil när jag hörde det på radion och jag blev lite chockad faktiskt. Dels över att det blev en tjej i år igen och dels valet, kanske inte det som jag hade tippat mest på men å andra sidan, tja varför inte?
 
Jag gillade inte Petra Mede först när hon dök upp i tv, jag hatade när hon ledde Melodifestivalen för några år sedan, jag hatade hennes komiska och över-artikulerade uttal och hela henne rent ut sagt, det var bara föööör mycket av hela henne, MEN, när Petra ledde Eurovision Song Contest blev jag så positivt överraskad! Det bästa jag sett på många många många många år! Hon var helt fantastisk där, mer ödmjuk men samtidigt rolig - på ett charmigt sätt. Så ja, att hon ska vara årets julvärd gör mig inte ett dugg faktiskt, det kan nog till och med bli bra! Men det är klart, någon Ernst eller Sarah Dawn Finer blir hon aldrig, mina solklara favoriter, men hon har jobbat hårt under året och förtjänar verkligen det ärofyllda uppdraget :)
 
Lycka till önskar jag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0