Merry Knäckmas!

 
 
 
I helgen blev det ju som sagt lussebullsbak och ni ska självklart få receptet som ni så många efterfrågade men det blev även lite knäck-kok, jag ÄLSKAR verkligen knäck! Knäck med lite lätt rostade mandlar, fy bubblan så gott. Jag hade sett fram emot knäcken i flera veckor, den här lagom mjuka och hårda kolan med mycket sirap som ger en sån härlig smak, det riktigt vattnades i munnen när knäcken hade stelnat och jag kände att den hade perfekt konsistens! Nu så återstod det bara att smaka och njuta... MEN, och ja, det finns alltid ett men. Knäcken hade fastnat i pappret!! SKITFORMAR rent ut sagt! Jag blev rasande av att jag inte fick loss knäcken, fine, formarna är verkligen skitsnygga men de går ju inte att använda om det ska vara på det här sättet...
 
Besviken?
Öh, ja. Kan man lugnt säga, det är en mild beskrivning av problemet. Det tog knäcken på mig! (skämt å sido)
 
Men hey! Dom är ju fina att titta på i alla fall ^^
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Det där problemet har jag också råkat ut för, och det var så irriterande att jag numera enbart köper det 'etablerade' märket Toppits. De har kanske inte de mest juliga mönster, men man kan i alla fall äta den underbara knäcken utan kladd-&kletproblem... Bättre lycka med nästa sats:)

2013-11-08 @ 17:50:29
Postat av: Anne

Å, nei!! Sånt er så kjedelig :(
Men knekken så perfekt ut, og smakte sikkert veldig bra også, bare kjedelig å måtte pirke ut papirbiter fra munnen etterpå... ;)
Kanskje du kan skrive et eget blogginnlegg på knekken din, så man kan prøve å lage lik? :)

Svar: Åh tack! Ja men det kan vi absolut ordna! :)
Kontakt: [email protected]

2013-11-08 @ 19:29:03
Postat av: Anne

Supert, for de ser sååå gode ut :D
Og jeg har ikke laget det siden jeg var liten (eller, da var det jo så klart mammaen min som laget det, mens jeg spiste dem ;) )

Svar: Tack Anne! Ja men då tycker jag att det är på tiden att du kokar dig en sats med knäck i år! :)
Kontakt: [email protected]

2013-11-24 @ 19:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0