Elisa's - En gnistrande jul

 
Halloj alleammans!
Ett nytt julalbum släpptes häromdagen och klart som korvspad att man måste lyssna! Nu har inte jag lyssnat ett skvatt på Elisa's innan, någonsin faktiskt, men jag vet ju deras historia och efter en kväll med lite zappande på tv:n så såg jag en skymt av front-kvinnan i körslaget och hon verkar ju vara en otroligt pigg och varm tös! Men om vi nu ska ta och snacka om själva julalbumet så blev jag inte stormförtjust direkt. Ganska tråkigt, man har hört det förut. Stort plus för de egenskrivna låtarna, men det räcker liksom inte för att höja albumet till skyarna. Arrangemangen på de klassiska jullåtarna har man hört tusen gånger om förut och det känns inte som att det finns någon riktig kraft bakom det hela. Tråkigt tycker jag, usch jag tycker verkligen inte om att vara elak eller klanka ner på någons jobb, de har säkert jobbat stenhårt på detta album, men det föll inte mig i smaken då om man säger så.
 
Dock så gillade jag spår 13, Santa Lucia. Då börjar hon sjunga första versen på italienska och det tog mig tillbaka 7 år i tiden när jag gick första ring på gymnasiet, jag var med i kören och vi sjöng också första versen på italienska, den får en otroligt fin och mäktig klang med orginalspråket faktiskt :) Tror jag ska dra den på italienska för sambon när jag ska lussa för honom ;) Man måste ju visa att man har lite skills i bakryggen fortfarande ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0