Superenkel krans

 
Jag gillar ju som bekant att ta in naturen i min julinredning, små minigranar, grankvistar, kottar, röda äpplen, ja listan kan göras lång. Det tråkiga med gran är att det behöver mycket vatten, annars barrar det ju, vilket är supertråkigt om man gör en vacker grankrans, som jag tycker är lite obligatoriskt på julen faktiskt.
 
Lösningen?
Ja här kör vi fejk. Köpte denna krans på IKEA förra året för 99 kronor, den ser otroligt äkta ut både i barren och färgen, den kommer hålla för evigt och jag slipper dammsuga titt som tätt, plus att jag slipper sticka mig på fingrarna. Den är ju dock lite tråkig utan dekorationer och där kan man ju gå loss lite som man vill, kanske med små röda kulor? Fejk-bär? Fina sidenband m.m, själv valde jag att ta denna girlang av kottar som jag köpt på blomsterlandet och lindade den lite slarvigt på och fäste med lite grön bindtråd så att den inte ramlar ner, genast fick kransen mer liv och jag tycker den är vacker i sin "naturliga" skönhet :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0