Pynta med rosor

 
 
 
 
Häromdagen var jag på Blomsterlandet i jakt på lingonris till Luciakronan och sprang på några oerhört vackra rosor till helt okej pris. Röda rosor kommer aldrig över tröskeln hos mig någon gång under det övriga året, men jag tyckte på nåt sätt att det skulle va fint med lite röda och vita rosor i små vaser, tillsammans i en grupp. Bara knipsa av dom och blanda upp med lite murgröna. 
 
Och appropå jakten på lingonriset så kan jag ju bara säga att jag höll på att bli galen! Jag letade på rusta för jag hade fått tips om att det fanns där och det fanns det ju absolut inte. Sedan åkte jag vidare till Ica maxi, inget napp där heller. Jag åkte till diverse blomster-affärer, stora som små. På Plantagen trodde jag verkligen att jag skulle få napp för de hade en hel uppsjö av fejk-växter och jag tror ta mig fan att de hade varenda växt som finns, förutom lingonris. Jag var så arg, helt jävla rasande. Så tänkte jag att jag ger Blomsterlandet min absolut sista chans fär sen orkar jag inte mer. Jag hade nästan gett upp när jag fann lingonris! Dock en enda ynka liten kvist, så den lyckan varade inte särskilt länge. Så jag gick runt i affären och spånade och hittade kvistar lite här och var i olika utställnings-arrangemang, så jag fiskade upp kvistar och lyckades skrapa ihop tio stycken och det var precis det som behövdes för att täcka hela kronan, snacka om tur! För en gångs skull :)
 
Luciakronan blev i alla fall otroligt vacker så det var värt allt letande, ska bli så roligt att lussa för Alex på fredag, är taggad till tusen! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0