Kanelbullens dag

 
 
Idag är det kanelbullens dag, mysigt tycker jag! Jag är en sucker för alla sånna här små dagar och traditioner vi har i Sverige, så som fettisdagen när vi käkar semlor (fast jag egentligen inte tycker om semlor) eller mysiga dagar som Alla hjärtans dag (alltid älskat och kommer alltid älska) halloween, påsk, valborg, ja ni fattar, allt! (julen behöver jag väl inte ens nämna?) Jag är en riktig traditions-människa :)
 
Idag har jag även varit ledig från jobbet, mycket välbehövligt, så då åkte jag ner en sväng på stan och där var de i full gång med att packa upp julsaker! :D Jag blev alldeles lyrisk och personalen måste ha trott att jag var galen som gick och log som en fem-åring som precis fått världens största tårta eller nåt, men äsch vad gör det, jag förgyllde säkert deras dag ;) Har till och med blivit känd som julpysslaren på Panduro här i Karlstad då jag för några veckor sen var in där för att köpa strykpapper. En gullig tjej ur personalen frågade vad jag skulle göra med det: "Eh, ja... julkuddar..." (märkte när jag sa det hur otroligt tidigt det lät...) Men hon bara skrattade, så idag när jag gick in för att köpa massa småsaker så frågade hon vad det skulle bli för julpyssel idag. Charmigt tycker jag, när de kommer ihåg sina kunder :)
 
Köpte för övrigt en massa fint utöver det! Bland annat fyndade jag två stjärnor på fot (ja fyndade, redan nu!) och så köpte jag fina glöggmuggar, röda med vita prickar, å en massa annat smått och gott :)

Kommentarer
Postat av: Helly

Härligt att bli kändis. Se till att få rabatt ;)
Vilket bullkalas. Är det saffran eller ser det bara ut så? Hade varit gott men vilken dag är saffransbullensdag?? Lucia?

2012-10-04 @ 23:33:59
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh, va härligt! Jag gillar också när de känner igen en i affären - det känns så trevligt!

2012-10-05 @ 07:50:51
URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Fanny

Roligt att bli känd som julpysslaren ;) Jag gillar inte heller semlor så mycket men testa en wienersemla nästa gång, dom är mycket godare! =D

2012-10-05 @ 13:10:27
URL: http://merrychristmas.blogg.se
Postat av: Emma

Det låter väldigt mysigt!! Inte en dag för tidigt tycker jag!! :)

2012-10-05 @ 20:23:06
URL: http://emmasjulblogg.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0