Ja det tål att tänkas på...

 
Julen 2010
 
 
Julen 2010
 
 
Julen 2011
 
Jag har funderat mycket kring det här med adventsljusstakar, det är någonting som är väldigt roligt att göra i ordning inför varje jul och jag gillar att det är en sån stark tradition att ha någon form av adventsljusstake i Sverige :)
 
När jag flyttade till min första lägenhet så hade jag en ful och tråkig men klassisk ljusstake i silver, alltså en avlång med fyra raka ljus. Själva ljusstaken är i själva verket fin, MEN jag pyntade den med nåt gräsligt silverliknande gräs och på toppen av den skammen kastade jag i snöflingor i plast som dessutom var så tunga att de sjönk och inte alls syntes. Vilken flopp. Det var inte ens värt att att bevara, så det finns inte ett enda kort på den gräsliga skapelsen.
 
År två förbättrade jag mig avsevärt och var vid den tidpunkten otroligt nöjd, hade under den sommaren köpt de fyra zinkkrukorna som jag hade haft kryddor i och undrade vad man skulle kunna hitta på för juligt med dom, ja, jag hade ju fyra stycken så det fick bli en ljusstake till av dom, sagt och gjort.
 
År tre fick jag till det, ja de säger ju inte "Tredje gången gilt för ingenting" ;) Jag älskade förra årets ljusstake så mycket att jag nästan grät när jag var tvungen att packa ner den... Haha, nej då så farligt var det inte, men jag gillade det enkla och fransk-inspirerande i den :)
 
I år däremot är min hjärna tom på idéer, jag känner mig vilsen och oinspirerad. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på! Man skulle ju kunna köra en favorit i repris men till saken hör att 1. Tror inte den skulle passa in i den julstilen jag tänkt ha i år. 2. Är det inte ganska tråkigt att köra samma två år i rad?
 
Jag har en idé på en ljusstake, men jag skulle vilja ha två. Den jag har kommit på är precis på pricken jag, men den ska få stå i köket, jag vill även ha en i vardagsrummet och det är den jag inte kan få till!
 
Hur ska er adventsljusstake se ut i år? :) (tips från andra är väl ändå det bästa man kan få!)

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Vet inte heller hur min ska se ut... Men så här såg den ut förra året: http://tomtensdotter.se/2012/november/adventsljusstake-anno-2011.html

2012-11-02 @ 17:14:18
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Kamilla

hihiiii, vad kul!
Jag har just bloggat förra årets adventsljus och surfar in här och upptäcker MASSOR med tips på adventsljus arrangemang :D
det gillas!!

Svar: Oj vilket sammanträffande! :) Haha ja det är bara att ta för sig av inspirationen ^^
Emelie Larsson

2012-11-02 @ 23:34:00
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Postat av: Emmas julblogg

Jag tycker att din från 2011 var mycket fin! :)
JAg funderar fortfarande också på hur min ska se ut...

Svar: Tack! :) Ja det är klurigt det där med adventsljusstakar...
Emelie Larsson

2012-11-04 @ 11:36:42
URL: http://emmasjulblogg.tumblr.com
Postat av: Charlotte

Jag har också idétorka! Blockljus är ju bra för de kan man ha tända mycket och länge. Jag har min adventsljusstake på köksbordet så då är det bra. Kan du inte hämta lite inspiration från olika ställen och tipsa dig själv och mig? :)

Svar: självklart! :) Jag söker inspo så gör jag ett litet inlägg om det :)
Emelie Larsson

2012-11-05 @ 13:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0