Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst



Asså jag döööööör!!!
Jag kan ju inte direkt påstå att jag längtar till julen, jag tycker sommaren är så fin och skön, härligt att man kan vara ute till sent på natten men att det ändå är ljust, alla dessa jordgubbar som jag trycker i mig och att umgås med vänner på mysiga uteserveringar, MEN... Nu var det såhär att min fina lillebror skickade trailern till årets julkalender (och vi vet väl alla vilken det är?!) och jag säger bara OH MY GOD, NOSTALGI!!!!

Spökena är med såklart, men det har jag vetat länge, men Sprak ska vara med! :D (ni vet roboten?) Han gjorde ju allt faktiskt, bara att han är med liksom. Jag sitter här och småler för mig själv och vill nästan gråta av lycka, jag tror inte att årets upplaga av denna fantastiska julkalender (som är och alltid kommer vara min favorit) kommer bli lika bra som orginalet, men jag tror faktiskt att den kommer bli väldigt bra, det var samma stämning som första gången, exakt samma kulisser och det är ju samma regissörer, ja jag gillar det skarpt, det kommer bli gryyyymt! Det jag känner är att det inte kommer finnas nån typisk julstämning men vet ni det gör faktiskt ingenting för jag älskar orginalet och den enda julstämning man kan urskilja där är luciafirandet och själva julafton. Historien kommer säkert vara så spännande  så man glömmer bort det här med glögg och pepparkakor.

Så jag kommer sitta där, den första december (och jag hoppas på MASSA snö) med en kopp varm choklad i handen, uppkrupen i soffan med kudden i högsta hugg och spänt och nervöst se det första avsnittet av denna fantastiska julkalender (för jag vet redan nu att det kommer bli fantastiskt!) och njuta av att the most wonderful time of the year is here :)

Ha en fortsatt trevlig sommar nu, snart så kör vi igång igen och jag är supertaggad! Får mina små infall ibland av jullängtan, haha, det räcker oftast med att öppna min julbok (boken där jag skriver upp alla tips och idéer, planer och recept och annat smått och gott) för att få min juldos för några veckor framöver :)

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Wladimir Aka Xmasfreak

Det är snart höst och därmed legitimt att vältra sig i julen.

Har nytt adress xmasfreak.blogspot.se

Som vanligt tar jag mig igenom årets skörd av julfilmer och julskivor.

Längtar att åter få följa din blogg,

Vi ses i höst!

2012-08-20 @ 00:24:34
URL: http://xmasfreak.blogspot.se
Postat av: Emma

Jag är exakt lika spänd som du och det kommer att bli underbart!!!

2012-08-20 @ 18:37:13
URL: http://emmasjulblogg.tumblr.com
Postat av: Thischristmas

Ååååh greveholm. Lämgtar ihjäl mig efter årets kalender :)

Svar: Åh jag också! TOKMYCKET! :)
Emelie Larsson

2012-08-24 @ 10:57:33
URL: http://thischristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0