Sankta Lucia

 
 
 
 
 
 
Jag fullkomligt ÄLSKAR Lucia! Det är en av de finaste dagarna på året :) Alla lussetåg som går med sina fina ljus, man sjunger julsånger som jag älskar, alla är glada, det bjuds på fika i alla vrår och hörn och det är så fint med självaste Lucia, i sina vita skrud med det röda bandet runt midjan och den fina kronan av lingonnris med ljus, åh!!!
 
Cheferna på jobbet lussade till och med för oss, haha! Det tyckte jag var supermysigt, att de faktiskt la tid på att klä sig så fint och gå runt och sjunga :)
 
Idag har jag därför gjort min första tårta av sugarpaste och dagen till ära blev det en Lucia-tårta, ni ser det va? :) Det vita är linnet, röda bandet i midjan är ju självklart det röda bandet runt tårtan och kransen och ljusen föreställer då självaste kronan, är riktigt nöjd faktiskt! Sen är det klart att det blev lite små skavanker, det är ju inte lätt första gången, men det var en bra början i alla fall :)
 
Äta tårtan får vi göra i morgon då min fina Alex fyller år! ^^
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

WOW! Superfin. Va duktig du är.

2012-12-14 @ 06:37:43
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Victorias Jul

Det är ju så kul att göra fina tårtor, du får hälsa han grattis!

Jag längtar till i januari då jag får göra sonens 1 års tårta

2012-12-14 @ 13:12:13
URL: http://victoriajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0