Älskade tulpaner

 
Åh... jag fullkomligt älskar tulpaner! Förut har jag alltid tyckt att tulpaner är en vårblomma som man tar in till påsk men efter att ha kollat igenom alla mina jultidningar för att leta inspiration så har jag sett att många har tulpaner, å jag gillar't! :)
 
I och med att jag inreder mycket med skogen till jul i form av kottar, granris och mossa så kan det ju lätt kännas tungt, men med ett fång tulpaner så piggas stämningen upp! :) Så just nu pryder lite vita och röda tulpaner vårt hem å dom är så fina, speciellt de julröda, kan sitta och titta på dem hur länge som helst utan att tröttna haha :)
 
En annan anledning till att köpa dom redan nu vid jul är ju att du förlänger tiden att njuta av dom eftersom de slutar säljas typ vid påsk och då får man vänta en oändlighet innan man kan köpa dom igen, precis som man får vänta en oändlighet tills det är jul igen :) Ja, det stämmer ju i och för sig när man är barn för då känns ju ett år som evigheternas evighet men när man är vuxen har jag märkt att man står där som ett fån och inte fattar nånting - hur kunde året gå så snabbt? Var det inte nyss jul?
 
Någon som känner igen sig? :)

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Ja och nej... inte till jul. Men det första jag gör när julen är undanröjd är att shoppa ett stooooooort fång :-)

2012-12-19 @ 23:52:53
URL: http://tomtensdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0