Min julafton 2010

Min julafton var helt underbar precis som jag berättat tidigare. Jag skulle egentligen ha berättat om hela min julhelg för er men det är ju inte riktigt av intresse just nu, för nu är ju faktiskt julen över! Om man inte ska hålla sig till visan med fakta att julen varar ända in i påska! :)

Jag kan i alla fall berätta att vi under julaftonsförmiddagen spelade paketleken och herre jösses vad roligt vi hade! Vi äldre förstod ju att det var en lek men min lillasyster på åtta år och egen som en gris tyckte att det var jättetråkigt när hon hade ett eller två paket, men oj så roligt det helt plötsligt var när hon hade fem paket och flest av alla, då var det inga sura miner inte ;)

Tätt följt av paketleken spelade vi lite wii för vi hade fått Super Mario 25 år, boxen med alla Super Mario spel! Helt underbart ju! :D Snacka om att man fick nostalgi när man spelade de allra allra första som var till åtta-bitars, minns ni? :)

Efter spelandet gjorde vi plats för massa gott godis och Kalle Anka. Vi barn i familjen har som tradition att dricka ur våra speciella julglas, de underbart fina glasen från Fyrklöverns Disney jul, de tallrikarna som jag har. Det var inga konstigheter i år, utan vi satt och drack julmust ur våra glas och njöt av Kalle Anka och hans vänner :)

Efter Kalle åkte vi till mormor och släkten och åt julmiddag och väntade på Tomten. Ho ho ho, Tomten dyker upp och delar ut alla paketen, Tomten går. Alla barnen river upp sina klappar och jag tar det lilla lugna jag och har inte ens öppnat en fjärdedel när alla andra är färdiga (ja, jag gillar att öppna väääääääldigt långsamt). Åh, jag fick så mycket fint! :)

Efter klappöppning och fika åkte vi hem för att leka med våra julklappar ^^ Nu fick ju inte jag något man kan leka med men min lillebror fick Dionkey kong till wii och det är mina vänner det roligaste spelet jag någonsin spelat! Har ni spelat Donkey Kong till supernintendo? Ja det är jätteroligt men... busenkelt. Det här spelet är skitsvårt och bjuder på många finsesser som tar ett tag att klura ut men oj så roligt när man väl gjort det. Vi levde på Donkey Kong hela julhelgen, haha!

I år firade jag julen med min älskling, han var hemma hos oss och vi hade det så mysigt och roligt hela julhelgen och det var helt underbart. Fler sånna jular tack! :)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0