Lite av min helg del 2

Nu tänker jag fortsätta berätta om min helg!
I Lördags åkte jag och Alex ner på stan för att handla en ny jacka åt honom och lite andra småsaker och det hittade vi och sen på kvällen åkte jag till Rebecka. Det var meningen att Sara också skulle komma så att vi skulle ha tjejkväll men det blev bara jag och Rebecka, men det var mysigt det med :) De har världens sötaste hundar! Ni minns väl chiuauan Ville jag visade och nu har de fått en pytteliten valp som heter Bella och herre gud, jag smälter...

I alla fall, helgens höjdpunkt var söndagen och min andra advent - när jag och min älskling tog tåget ner till Göteborg för att gå på Lisebergs julmarknad :)

Vi kom till Göteborg runt tolv och det snöade jättemycket! Riktigt mysigt var just det, mindre mysigt var det med marken som töade så att det bara var massa slask och fasen vad arg jag var för mina vinterskor tål inte vatten. De tål snö hur bra som helst men vatten suger de åt sig! Så jag blev genomblöt om fötterna redan efter 10 minuter i Göteborg, gissa hur glad jag vara på en skala 1-10?!

Vi fortsatte gå och var vid Lisebergs ingång när de öppnade och jag var så himla lycklig! Alex har aldrig varit där men han tyckte att det var så mysigt redan på dagen när det var ljust! Då hade han ju inte sett ljusslingorna i mörkret, det ni! Vi gick in och tittade runt i de olika bodarna och i de små mysiga affärerna som finns där och gud så mycket fint det fanns! Jag hade kunnat köpa nästan allt i presentboden! Vi gick runt och tittade på allt det fina, smakade på massa gott i de olika bodarna och spelade lite på hjul, hade det allmänt mysigt :)

Och sen klockan 16:00 så var det dags för Jullotta! Allsång med BARA jullåtar! ♥ Det hade jag ingen aning om när jag bokade in den här söndagen, men jag älskar ju allsång! Så vi gick iväg till scenen för att vara med och sjunga och herre jösses vad mysigt det var. De började med allsången Önskelistan och den kan jag in och utan, den sitter i ryggraden sen en julshow vi hade i skolan då jag var utklädd till en docka, haha! Gäster var Jessica Andersson och Peter Johansson och för er som inte vet vem han är så har han haft huvudrollen i musikalen We will rock you i London, helvete vilken jävla bra röst han har! Jag smälte nästan bort där bland snöflingorna :)

Sen så sjöng vi ett medley och i det fanns Mössens julafton med och när vi sjungit färdigt det så gick Lotta ner i publiken och bad en flicka på 6-7 år att sjunga den alldeles själv i mikrofonen! Hon gjorde det och herrejösses vad söt hon var! Hon såg ut precis som Kajsa Kavat blandat med Charlottes dotter Lily i Sex and the city. Efteråt fick den här lilla flickan massvis med Lisebergskaniner och ni skulle sett vad hennes aniskte sken upp! Så söt!

När allsången var slut så gick vi och handlade massa saker som vi hade sett tidigare under dagen som vi ville ha och bara gick och njöt. Det var mörkt, 5 000 000 ljuslampor lyste och snöflingorna föll lätt från himmelen. Det luktade karamelliserade mandlar och varm glögg och det var helt underbart.

Deh här var utan tvekan den bästa advent jag någonsin har haft och ett av de finaste julminnen som jag har. Alex älskade Jul på Liseberg och vi älskade att vara där med varandra, man blev lite extra kär när man gick där med varandra, allt känns ju så magiskt när man är där inne, nästan som om man är i en saga. :)

Detta ska vi från och med denna dag ha som tradition varje år så nästa år är det vi som sätter oss på tåget för att ännu en gång njuta av Liseberg och dess magiska julvärld :)











































Jag var riktigt påklädd!
Två par långkalsonger, byxor över det, två par strumpor + sockor (fast jag blev ju genomblöt...) fyra tröjor (!) och en stor päls + pälsmössa, mmm... Så kallt var det inte åt mig, bortsett från fötterna vill säga.









Varm å go, nja...
Det var rätt kallt faktiskt ;)




































Kommentarer
Postat av: Axelina

Du verkar ha haft en perfekt advent, tror inte det kan bli bättre! SÅÅ fina bilder! Man blir inte lite avundsjuk!!!

2010-12-07 @ 18:21:31
URL: http://ourchristmas.blogg.se/
Postat av: En Tomtenissa

Åhh det ser så mysigt ut. Måste åka på Lisebergs julmarknad nån gång, men det är lite långt från Stockholm...Vilken bra kamera du verkar ha, förresten! Hur fina bilder som helst, och man ser ju att det snöar och allt :)

2010-12-09 @ 09:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0