Lite av min helg del 1

Oj oj oj! Vilken dålig uppdatering de senaste dagarna, men jag har haft så mycket skoj att göra i helgen så jag har helt enkelt inte haft tid!

Nu tänkte jag berätta lite vad jag har gjort i helgen och vi börjar med fredagen :)
I fredags hade jag ju som bekant julmiddag här för några vänner till mig och min pojkvän. Gud vad mycket jobb det är med att anordna en julmiddag! Herrejösses! För första gången i mitt liv gjorde jag riktiga, hemmagjorda köttbullar och de blev goda! Och för första gången i mitt liv gjorde jag Janssons frestelse. Jag gillar inte Janssons och därför var jag jättenervös när de skulle äta den eftersom jag inte hade smakat av den, men de sa att den var jättegod och formen blev nästan renskrapad, så det var väl gott antar jag, puh! Jag kunde andas ut!

Vi hade det jättetrevligt på middagen och åt och drack och pratade. Sen efter maten (då alla för övrigt var proppmätta!) så satte jag upp mitt godisbord, mums! Och efter godisbordet körde vi julklappsleken, ni vet den när alla köper med mågra paket och så slår man tärningar och slår man lika får man ta ett paket och sen när alla paket är utdelade så får man ta varandras paket och så går det på tid? Gud va roligt vi hade! Alla slogs om ett fyrkantigt paket som jag hade köpt, de var helt galna! Jag vill ha lådan! Lådan! Lådan! Haha! Ja, det var jättekul att titta på, speciellt eftersom jag visste vad som fanns i, hihi!

Den som fick paketet var Edin och har var överlycklig över en rosa mugg med prinsessor på och med ett sugrör som snirklade sig runt glaset, haha!

Efter detta hade vi det mysigt och roligt i någon timme till och sedan blev det utgång :)

Ja, det var en jättemysig middag och vi får nog köra på en sån nästa jul också, men nu får det vara bra för i år!

Här är lite av dukningen och godiset :)







Jag hade ju tänkt mig vitt och silver eller gammaldags jul, men jag ville ha prickigt och prickigt är lekfullt så därför fick dukningen bli lite löjligt lekfull, därav polkagrisstången och godispåsen med änglakola i :)





Mmm... Chokladtryffel, wienernougat, chokladhattar, chokladtomtar och marsipanstänger (köpta...)



Lite knäck och brända mandlar







Lussebullar, mums!
I den mellanstora har ni ju redan sett vad som finns - chokladsnitt och i den minsta så fuskade jag lite och la i köpt daim, men den köpta daimen är faktiskt godast!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0