Julen står på glänt

Jag har ju som sagt varit i Ullared och handlat en massa julsaker! Skulle vilja visa alla fynd här på bloggen, men tyvärr så är sakerna hemma i Hagfors, men om jag har tur så anländer mina saker till min lägenhet på lördag, så håll tummarna och hoppas tillsammans med mig!

Hittade faktiskt en massa roligt i Ullared. Bland annat ett par skitsnygga gardiner som jag ska ha i köket nu till jul. Röda med vita prickar på (jag älskar prickar!). I köket är det tänkt att jag ska ha lite gammaldags stil korsat med modern. Första tanken var röt/vit-rutiga gardiner, men när jag hittade de prickiga på Ullared ändrade jag planeringen totalt! Jag ska införskaffa fina stora glasburkar som jag ska lägga småkakor i (sådär fint som de alltid dukar upp med i jultidningar) självklart så ska jag även göra det traditionella pepparkakståget och jag tror faktiskt att det får ta plats i köket (vet inte om det får plats någon annanstans?). Till julen brukar jag även göra ett fruktfat, oftast med frostad frukt, berättar hur man frostar frukt i nästa inlägg :)

Åh, det kommer bli så fint och jag längtar tills jag får börja julpynta!
Men trots att jag varit i Ullared så är det mycket som fattas!
Det som måste införskaffas nu är:
- Vita gardiner till vardagsrummet
- En adventsljusstake (inte en smal, tråkig och traditionell en, utan en stor som man sätter blockljus i, någon som vet någon får gärna tipsa!)
- Ett glöggset
- En vit matta
- Glasburkar
- Julgranskulor
- Julgransglitter
- Julgransstjärna
- Dekorationsband i guld att knyta rosetter av och sätta i julgranen
- En glasvas till mina fina kvistar med belysning som jag köpte igår
- JULGRAN

Ja, som ni ser, det är en hel lista! Julgranskulorna vet jag redan vilka jag vill ha, måste bara pallra mig ut till IKEA och köpa dem ;)

Hur har ni tänkt att ni ska pynta hemma hos er? Berätta! :)

Hittade detta set nu när jag var inne på IKEA och tittade och jag tror faktiskt att det ska få följa med mig hem. Allt är i silver men det ser ut som att det är lite svart också, men det stämmer inte.
Jag har jättesvårt för att hitta julgranspynt i guld! Någon som kan tipsa?

Tyckte att dessa julstrumpor var så söta på något sätt så de får nog också följa med hem,
en varsin till mig och Alex :)

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0