Juliga cupcakes - perfekt pyssel för kidsen

(null)

Hej på er!
Det är nog ingen hemlighet att jag älskar att baka och när det gäller julbak så går jag all in och crazy bonanza. Det bästa är ju om man kan få till lite kvalitetstid med sina barn samtidigt som frysen fylls på med fika och jag har haft turen att Nelly går i sin mammas fotspår och Ä L S K A R att baka minst lika mycket som mig, kanske till och med lite mer 😊

Jag tycker det är perfekt med cupcakes! Åh vad barnen älskar dem, för att inte tala om hur roligt det är att dekorera dem. Jag brukar alltid se till att ha roliga strössel hemma och andra saker som kan vara roligt för barnen att få dekorera med. Här ovan är några cupcakes vi gjorde förra året. Jag tycker det är både roligt och smart att kunna göra så mycket som möjligt av en och samma sorts cupcake. Så här är det chokladcupcakes med en klassisk smörkräm, men smörkrämen kan smaksättas på massa olika sätt. På en cupcake gjorde vi vaniljfrosting, på den andra mint genom att tillsätta några droppar pepparmyntsolja och på den tredje tillsatte vi kakao och lite extra vätska (kan vara mjölk, grädde, vatten) för att få en chokladfrosting. Enkelt, gott och framför allt en rolig aktivitet att göra tillsammans med barnen. 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0