Sarah Dawn Finer julkonsert 2014


Sarah Dawn Finer släpper nytt julalbum i år, tummen upp säger jag! Jag gillar verkligen henne. Hon verkar vara en fantastisk människa och sjunger helt underbart. Gillade verkligen när hon var julvärd. Hon inger ett sånt lugn och en harmoni, en sån där riktig mysstämning :)

Som om det inte vore nog med en ny skiva, som släpps 7/11, så slår hon på stort med julkonsert också! Dubbla tummar upp! Och jag har sådan himla tur att hon kommer besöka Karlstad, faktiskt som första stopp på hennes turné, så den kommer jag och min mamma besöka, tror jag i alla fall. Undrar hur mitt lilla nyblivna mamma-hjärta kommer klara en hel kväll utan min favorit-tjej? Ja jag är fruktansvärt löjlig men jag saknar henne bara när hon ligger och sover i andra rummet haha ;)

Jaja nog om det. Här är hennes turnéplan:

Turnéplan för “Vinterland:
28 nov – Karlstad, Scalateatern
29 nov – Halmstad, Halmstads teater
30 nov – Malmö, Malmö Konserthus
5 dec – Uppsala, Uppsala Konsert & kongress
6 dec – Bollnäs, Kulturhuset
7 dec – Norrköping, Louis de Geer-hallen
10 dec – Växjö, Växjö Konserthus
11 dec – Göteborg, Stora Teatern
12 dec – Stockholm, Rival
16 dec – Vara, Vara Konserthus
17 dec – Luleå, Kulturens hus
18 dec – Umeå, Idunteatern
19 dec – Östersund, OSD


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, det hade jag velat se. Men vågar inte ta mig till Norrköping om vattnet går =)
Men skivan kommer jag absolut att köpa, den förra är ju superbra.

2014-09-04 @ 07:43:26
URL: http://julilaloland.blogspot.se
Postat av: johanna

Jag hade också velat gå på den konserten :) Säkert jättebra!

Svar: Ja jag hoppas att den kommer vara bra i alla fall :) Men hon brukar sällan göra mig besviken så tror den kommer vara jättebra :)
Kontakt: [email protected]

2014-09-04 @ 13:36:00
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Tomtenissan

Jag ska se henne i Norrköping...tror att det blir riktigt bra.

2014-09-30 @ 20:16:54
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se
Postat av: Liza

Åh, jag hade så himla gärna velat gå på den konserten! Vilken underbar kombo med hennes röst och juliga låtar! :D

2014-10-01 @ 15:41:43
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0