D.I.Y - Vimpel

 
 
I helgen gjorde jag en vimpel (nu igen...) och inspirationen kom från en vimpel gjord av GreenGate som fanns med i ett julnummer från 2008, tänk så bra att man sparar sina tidningar va? :)
 
Den är kanske inte superjulig men det är det som är grejen, den här blir julig när man blandar den med övriga julprydnader och den kan bli somrig när man blandar upp den med massor av sommarblommor och den kanske hänger över ett uppdukat bord utomhus när man har grillkväll, ja ni fattar :) Jag gillar den skarpt i alla fall, gillar att det som ser ut som rött tyg med vita prickar i själva fallet är stjärnor, det blir en mer uppdaterad version av klassikern tycker jag :) och det är faktiskt inte så svårt att göra den, kanske lite pilligt men det får man tåla ;)
 
How to do it:
Tidsåtgång, ca 60 minuter
 
1. Rita upp en mall för trianglarna och klipp ut bitarna från tygerna.
 
2. Stryk dem ordentligt så att de inte är skrynkliga eller har veck någonstans,
 
3. Nåla ihop dem med den vita "linan" genom att vika in kanterna så att det blir snygga kanter - nåla ordentligt! Tygerna har en tendens att leva sitt egna lilla liv.
 
4. Sy ihop och tada, klart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine W

Oj vilken fin! Jag älskar vimplar!

Svar: Jag måste åka hem på kvällen eftersom jag fortfarande ammar lillkillen annars hade jag sovit kvar, men det får bli nästa år. Jag åker tåg, känns lite stressigt att passa tågtider men såg att det var fler som har tåg att passa på kvällen. Vad roligt med SM, vad tävlar du i för något? Om du åker tåg, åker du via Örebro då?

2012-10-29 @ 20:52:01
URL: http://Minvitajul.blogspot.com
Postat av: Jul i laloland

Superfin! JAg har köpt samma bunt med tyg tror jag; Panduro???

Tack för dina fina ord om min blogg och vilken ÄRA (!!!) att ha fått inspirerat dig till mer rött. Din stil är ju så himla fin och du är så duktig på att "få till det". Kram

2012-10-29 @ 21:39:42
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Victorias Jul

Vilken fin, jag har tänkt göra en vimpel jg med men jag vet inet hur jag ska få tiden att räcka till

2012-10-30 @ 12:53:37
URL: http://victoriajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0