Välkommen gröna granna sköna sanna... GRAN!

 
 
 
Ikväll har det fått flytta in en gran i hallen, en mellanstor sådan, åh jag är så nöjd! Hallen blir liksom skräprummet för oss i och med att vi bor på sån liten yta och har en tendens att shoppa  mycket på nätet och dessutom inte har så nära till en sopsorteringsplats, så det blir att alla lådor och papper samlas där ute ända tills jag får ett psykbryt och skriker att nu ska skiten ut! Sen är det fint i ungefär tre dagar sen börjas det igen haha ;) Nu har vi svurit på att kasta lådorna direkt (eller packa in julklappar i dem?) för såhär fint ska det fortsätta vara! :)
 
Kommer självklart ta in en stor gran också och tror faktiskt jag ska göra det till helgen, jag vill ju helst ha granen hela december. Brukar alltid ha en fejkgran men den är ju inte ens hälften så fin som en äkta kungsgran (som jag såg på blomsterlandet igår, åh... kärlek!) så jag vet inte hur jag ska göra... Håller en äkta gran tills efter nyår om jag tar in den nu? Nån som har granerfarenhet mån tro? :)
 
Har i alla fall blivit lite granbesatt så nu har jag en mellanstor på ca 1 och en halv meter (den i hallen), en liten mindre gran på ca en meter (soffdelen), en ännnu lite mindre på ca 70 cm (köket) och en pytteliten på 30 cm (badrummet) ^^ Ja men det är ju så mysigt, klart det ska finnas en gran i alla rum! ;) Och nu luktar det dessutom jul här inne av alla granar, apelsinerna med nejlikor, hyacinterna och mina yankee candle-ljus, mumma! :)
 
När tar ni in granen?

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Hej!
Kul att träffa dig i fredags, hoppas att du kom hem ordentligt :-)

Jag har en bloggvän som brukar få sina att hålla från nu tills hon slänger ut den runt nyår. Fråga henne om hon har några tips. www.candygirl.nu
Själv kör jag plastgran, den håller garanterat :-)

Svar: Detsamma Erika, verkligen superroligt att få träffa dig! :) Haha ja hem kom jag men det var nog nätt och jämnt, var dödstrött ;)
Åh, då ska jag fråga henne och se hur hon gör, tack för tipset! :)
Kontakt: [email protected]

2012-11-28 @ 23:49:51
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Victorias Jul

Vad fint det blev i din hall!

Svar: Tack så jättemycket Victoria! :)
Kontakt: [email protected]

2012-11-29 @ 10:07:48
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Vi brukar ha kungsgran, tar in den runt lucia och har den till tjugondedag Knut eller tom någon dag efter. Fördelen är att de inte barrar, många år har de varit fina hela tiden men något år har de torkat. De barrar inte men barren slokar så kulorna trillar av. Beror nog lite på när granen blivit huggen, hur länge den stått innan vi köper den.

Svar: Ah okej... Jättebra information, tack så hjärtligt! :) Får se vad det blir för gran, jag vill bra gärna ha en kungsgran ^^
Kontakt: [email protected]

2012-11-29 @ 18:40:15
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så fint! Jag kommer nog klä min gran snart! Så att jag får njuta av den så länge som möjligt :)

Svar: Ja precis, man vill ju hinna njuta av den så länge som möjligt! :) Har aldrig förstått det där med att ta in den dagen innan julafton :P
Kontakt: [email protected]

2012-11-30 @ 22:58:41
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh vad det ser mysigt ut!!

Svar: Tack så jättemycket Matilda! :)
Kontakt: [email protected]

2012-12-01 @ 10:00:30
URL: http://tillisens.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0