De luxe chocolat

 
 
 
 
Ikväll har jag lyxat till det, i morgon är jag nämligen ledig och det känns alltid lite bättre att få vara ledig helt enkelt :) I morgon vankas det ju glöggparty här hos oss, så för oss som mot förmodan inte gillar glögg (jag till exempel, sött och sliskigt... men doften är underbar!) så kan ju lite varm och lyxig choklad passa bra :) För att lyxa till det dubbelt så mycket så har jag gjort små söta pepparkakshus som man hänger på kanten, har velat gjort dem i tre år sedan jag såg det på en bild men liksom aldrig kommit mig för att göra det, men nu när jag ska ha partaj så kände jag att det var det perfekta tillfället! :)
 
Här får du receptet, som är Leilas recept, så du också kan lyxa till din vardag lite :)
 
En kopp
 
1 msk kakao
2 msk farinsocker
3 dl mjölk
½ dl grädde
Lite mini-marshmallows.
 
Värm mjölken. Under tiden så blandar du kakao och socker och rör ihop detta, inga klumpar! När mjölken är varm så tar du en liten skvätt och rör ihop till en liten gegga. Slå sedan över resterande mjölk. Toppa med lätt vispad grädde, lite minimashmallows och pudra över lite kako.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Men ååååh vad mysigt!! Så himla gott det såg ut också :)
Jag ska absolut testa receptet!

2012-11-13 @ 22:17:26
URL: http://sotjul.blogspot.se/
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Vilka galet söta pepparkakshus på sidan av!!

2012-11-13 @ 23:37:09
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Elin

Åh så gott det ser ut :P

2012-11-14 @ 07:29:23
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Maries strålande jul

Mumsigt! Sådana hus är så söta men lite pilliga att göra så ett glöggparty är ju det perfekta tillfället.

2012-11-14 @ 16:12:09
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Lisa

Hej, Har läst din blogg i ett år nu! Älskar din blogg! :D Speciellt din header! ;D Den symbolyserar såå mycket Disney-jul tycker jag! ;) . Diggar din mini-pepparkaks-hus med! Kan inte du visa/göra ett inlägg hur du gör de mini-pepparkakshusen? :)

Svar: Åh va roligt, tack så jättemycket Lisa! Blir så himla glad! :) Jo men det var ju en superidé, det ska vi nog kunna ordna ^^
Emelie Larsson

2012-11-20 @ 18:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0