Inte en dag för tidigt för att pyssla!

Nej som sagt, det är inte en dag för tidigt!
Ni ska veta hur länge jag har gått utan lust till att baka och pyssla, det är inte alls likt mig men under hela året som gått så har jag verkligen inte haft någon lust, tills häromdagen!

Det sprakade och kliade i mina fingrar så jag var helt enkelt tvungen till att knåpa ihop något.

Det första pysslet jag gjorde det var dessa ljuslyktor gjora av äpplen, som för övrigt är busenkla att göra själv!





Det första jag gjorde var att gå ut i naturen för att plocka med mig lite löv och rönnbär, jag älskar hösten  när alla träden börjar brinna i orange, rött och gult. Sen tog jag fram äpplena och ställde ett värmeljus uppå och målade runt för att veta hur mycket jag skulle gröpa ur. Kniv och sked användes och det gick jättesnabbt. Därefter var det bara att ta fram några fina skålar, lägga i lite löv, ställa äpplena uppå och dekorera med rönnbär. Klart! Enkelt och superfint, eller vad säger ni? :) Pluset var ju att jag hade röda värmeljus hemma ;)

Nu var ju den här varianten väldigt höstig men mot julen så kan man ju byta ut löven och rönnbären mot grankvistar och lingon, så kan man dekorera med vailj och kanelstänger, man kan ju även byta ut äpplena mot apelsiner som man kan sätta nejlikor i :) Eller så kan man göra båda och ställa ihop, äpplen och apelsiner går ju som handen i handsken och tänk vad gått det ska lukta av alla juliga dofter! :)

En annan idé jag kom på var att man kan "frosta" lite på frukten, alltså pensla på äggvita och hälla socker över, riktigt fint tror jag att det kommer bli, ska prova det när det närmar sig första advent :)

Mitt andra pyssel som jag gjorde idag får ni se senare, antingen idag eller i morgon.

Kram!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Superfina:) Måste jag också göra........

2010-09-19 @ 09:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0