Mmm... choklad!

Någon mer än mig som älskar choklad? Åh, det var det väl det jag visste! ;)
Och vad är väl bättre än en kopp varm choklad såhär på morgonen nu när det faktiskt är riktigt grått och mörkt ute :)

Här är ett recept på sydamerikansk kärleksdryck, oohh! Pluspoäng! Man kanske blir lite extra kär om man dricker den? Hihi :) Personligen skulle jag skippa romen då jag inte är särskilt förtjust i den, man annars låter det ju supergott!

Ingredienser


4 dl mjölk
1 dl grädde
100 g mörk choklad
1 tsk Dansukker Vaniljsocker
3 msk Dansukker Mörkt Muscovadoråsocker
1 krm salt
40 ml mörk rom
kajennpeppar

Gör så här:

1. Hacka chokladen i bitar. Värm mjölken och grädden. Tillsätt chokladen, vaniljsocker, muscovadoråsocker och saltet. Fördela romen i två glas. Häll på den varma chokladen. Dofta över cayennepeppar. Drick genast.

Receptets källa
Bildens källa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0