Julstrumpa

Något som jag tycker är jättefint och alltid har velat ha är en julstrumpa. Helst skulle jag ha en öppen spis också att hänga dem vid, men den kanske kommer i framtiden, who knows? :)

I alla fall så tycker jag att det är roligare att göra dem själv, dels för att hemmagjort är charmigare, dels för att det är mer personligt och dels för att de i affärerna är skittråkiga rent ut sagt.

Så såhär blev min julstrumpa.
Jag köpte inget tyg inför detta utan själva basen är gjord av gamla panelgardiner och det rutiga och prickiga tyget är rester från andra pyssel :)

Jag tycker den blev lite löjligt hemmafixad med en touch av shabby chic, men det för faktiskt inget att den ser så hemmagjord ut för det var precis den känslan jag var ute efter! :) Annars kunde jag lika gärna gått och köpt någon i en affär.




E - för Emelie och en pepparkaksgumma för att jag är tjej såklart! :)
Håller på och gör en till min älskling ockå A - Alex och en pepparkaksgubbe ^^ Det blir fint det när de hänger bredvid varandra :)


Kommentarer
Postat av: Stockholmsjul

Tack, tack! Din julblogg är också en av mina fovvosar, kikar in här dagligen :)

Ja du, jag vet inte vilka mått jag ska ha. Men jag tänkte att beroende på hur dyrt tyget blir så blir priset på kudden högre eller lägre. Och självklart betalar jag frakten! Eller ska vi göra så att jag betalar tyget + frakten men lite mindre för kudden? Eller hur dyrt är ett tyg egentligen? Som du märker hjar jag ingen koll ;)



Julstrumpan blev ju jätte bra! Du är med och tävlar också, lycka till! :)

2010-10-03 @ 20:52:38
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Maries Julstuga och Pysselblogg

Vilken mysig strumpa du har sytt!

2010-10-03 @ 21:06:36
URL: http://www.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0