Julbordet

Häromdagen var jag sugen på att julbaka och idag är jag sugen på julmat. Tänk vad gott det skulle vara va? Men det positiva är att det snart är Halloween och därmed säljer de julskinka, fast de envisas med att kalla den för helgskinka, ganska onödigt, vi vet ju alla att det smakar precis likadant.

Då är det i alla fall jag som kommer stå redo i affären med händerna i högsta hugg och lägga beslag på den bästa skinkan! Sen ska jag göra ett litet minijulbord, mmm! Det får jag faktiskt, för jag bestämmer ;) Eller ja, mini och mini, det lär väl bli det jag alltid äter, oavsett vilken tid på året som jag äter julbord, för jag är ganska kräsen och gillar bara julskinka, prinskorv, köttbullar, kokt potatis och revbensspjäll. Glömde jag något? Hm... tror inte det!

Jag skulle kunna äta Janssons Frestelse om det inte var för den äckliga fisken som är i! Eller vad är det i förresten? Sill, sardiller?

Jaja. Det här kan vi njuta av så länge, med Sune och hans familj när de äter julbord :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har alltid tyckt att Janssons frestelse ser så god ut, för jag älskar potatisgratänger och likande, men jag har aldrig smakat, för jag äter inte fisk...



Jag tycker att sill och skinka och sånt hör hemma på julbordet, men själv äter jag bara hemmagjorda köttbullar, potatis, rödbetssallad och grönsaker, plus en jättegod glögg-och grönsaks-rataouille som vi gör varje år.



Haha jag är lite kräsen, men jag är inte så himla förtjust i husmanskost ;) Och så dricker jag julmust, så klart! =)

2010-10-21 @ 10:46:19
Postat av: En Tomtenissa

Namnet uteblev...det var alltså mitt inlägg om julmaten =)

2010-10-21 @ 10:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0