Baka baka

Herregud vad jag är trött!
Jag har gjort så himla mycket nu i helgen så min kropp är alldeles utmattad, jättemysko!

Igår i alla fall så blev det en liten bakardag, eller ska man säga halv bakardag? Började ju nämligen att baka vid fem! Men det är oftast på kvällarna som lusten till att baka kommer och det är också jättemysko.
Det blev i alla fall lite pepparkakor som kanske ska finnas med i mitt jullandskap, delar till ett pepparkakshus (som jag faktiskt inte orkat att sätta ihop, skäms!). Sen så gjorde jag en ny sats med knäck för att Alex äter så många och brända mandlar :) De brända mandlarna var jättegoda! Och inte alls svåra att göra som många har fått mig att tro.



Jag mitt dumma fån gjorde ett stort hjärta som jag skulle hänga i köket och vad händer? Jo jag glömmer att göra ett hål där snöret ska igenom, bra där Larsson, jättebra.



Ho ho ho! Finns det några snälla barn här?



Rudolf ska självklart få mer dekoration! :)



Receptet innehöll faktiskt karamellfärg men tanken var nog att de skulle bli mer röda.
Nästa gång får det bli det, men hey! Rosa är ju fint det med! ^^


Kommentarer
Postat av: Leif

Säg åt Alexander att godsakerna sätter sig på midjemåttet. Och det vill väl du att han ska hålla!

2010-11-22 @ 22:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0