Favoriten

Min absoluta favoritbok när det kommer till att julbaka är JULGODIS - för små och stora bagare, av Johanna Westman. Den innehåller allt!
Recept på choklad, kola och fudge, knäck i alla dess former, recept på godis med frukt, nötter och en massa massa mer! Det som är så bra med den är att den är till för hela familjen. Det finns en massa roliga recept då det sitter en polkagriskäpp bredvid och de recepten är anpassade så att barnen kan vara med och baka, och hur mysigt är inte det?

Jag fick min i julklapp förra året och jag hoppas att ni också införskaffar en, ni kommer inte bli besvikna!
Inte om ni är en som måste ha julens alla godsaker! :)



Här är en annan version av Midvinternattens köld är hård, från boken :)

Midvinternattens knäck är hård, kyssarna gnistra och glimma,
Kola kokar i enslig gård - seg under midnattsdimma.
Mor hon kavlar sin marsipan, glasyr lyser vit på pralin och krokan,
Ett ljus lyser milt i staken
Endast sockerbagarn är vaken.


Kommentarer
Postat av: Jultider

Låter så gott så jag blir jätte sugen! :)



Svårt att hålla sig nu, men inte långt kvar ändå :)

2009-10-29 @ 20:17:14
URL: http://jultider.blogg.se/
Postat av: Lina

Har precis lånat den boken, och jag älskar den! :D

Tycker hennes version av Viktor Rydbergs dikt är klockren, kan t.o.m. se framför mig hur man gör julgodis medan det snöar utanför fönstret och det strömmar julmusik ur högtalarna! det snöar faktiskt nu ;)

2009-11-05 @ 08:26:49
URL: http://www.sagojul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0