Gör dina egna servettringar, snabbt och enkelt!

Jag är en sån person som älskar att ha middagar.
Det jag tycker är viktigt när man har middagar är givetvis maten men något som väger väldigt tungt är dukningen. Något som piffar till en dukning är servettringar. Det tråkiga är att man inte kan hitta så fina till ett bra pris, men då har jag ett tips att komma med!

Det här är väldigt enkelt att göra själv och det blir lite mer personligt. Dessutom kostar det inte skjortan av dig.

Här nere har jag två mallar. Den ena är på en ängel och den andra på ett par vingar. Man kan göra vilken form som helst, som en tomte, en gran, en stjärna, ett hjärta, ja i princip vad som helst. Det man måste tänka på är att klippa likadant och måla exakt likadant på båda sidorna.

När du skissat upp det motiv du vill ha så klipper du givetvis ut dem och målar av dem på ett annat vackert papper. Helst ska det vara ett papper som har lite stadga, du kan hitta jättefina i en hobbyaffär, t.ex panduro. Om du inte vill köpa något papper så kan du ta ditt julklappspapper som du har hemma, men gör det dubbelt så att det blir mer stabilt. Klistra i så fall ihop de två delarna med baksidorna emot varandra.

Sen är det bara att rulla ihop servetten som du vill ha den och lägga servettringen runt om och haka fast dem i varandra (därav de transparanta linjerna)







Klart!

Hittade det här tipset i Drömhems julmagasin förra året och därför fick det bli det pappret som fanns i tidningen. Nu till mina julmiddagar satsar jag på ett mer juligt papper :)


Kommentarer
Postat av: johanna

bra tips:)

2009-11-21 @ 16:55:28
URL: http://juligajohanna.blogg.se/
Postat av: Anette

Underbara , tack snälla :)

2011-12-20 @ 18:19:24
URL: http://www.scrapbooking4you.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0